כמה בדרך כלל מחיר של טוען רבני

תוֹכֶן הָעִניָנִים

לפני ניכנס לסוגית המחיר והעלויות של שכירת השירות של הטוען הרבני. נבדוק קודם כל מהו טוען רבני, מה הוא עושה ומי זקוק לשירותיו.

מיהו הטוען הרבני?

זוג נשוי אשר נישא כדת וכדין וכעת מבקש להתגרש או שיש מחלוקות לגבי הסכם הגירושין. כאשר בני הזוג לא מצליחים לגשר עליו באופן עצמאי, הם יכולים לפנות אל בית הדין הרבני לשם כך. זאת על מנת שבבית הדין הרבני יישבו עבורם את המחלוקת באמצעות פסק דין.

בני זוג המתגרשים הם לא תמיד בקיאים בטקטיקה המשפטית בה הם צריכים לנהוג על מנת להצליח במערכה. הם גם לא יודעים איך הם אמורים לנהוג בפתיחת התיק בצורה נכונה. לרוב מדובר גם בגירושין ראשונים. כך שבני הזוג ממש לא יודעים מה הם אמורים לעשות ואיך הם צריכים לפעול.

האם לפנות לטוען רבני או לעורך דין?

באופן טבעי הנטייה היא פשוט לפנות אל עורך דין גירושין. כדי שהוא יסייע להם לצלוח את המשוכה הזו כמה שיותר מהר.

כאן חשוב לשאול האם עורך דין יידע איך להתנהל וכיצד לפעול בבית הדין הרבני? האם לעורך הדין יש מספיק מידע שיוכל לסייע לייצוג הנאמן בבית הדין?

אז אולי תתפלאו לשמוע אך רוב רובם של עורכי הדין אשר מתעסקים דווקא בתחום של ענייני משפחה. לא ממש מכירים את הדין העברי על בוריו. זאת היות כי בלימודי התואר למשפטים כמעט ולא לומדים על הדין העברי. כאשר בפועל הדין העברי הוא שונה לחלוטין מהדין האזרחי.

מחיר של טוען רבני

עלות שכר טרחה של טוען רבני הוא אינו זול במיוחד. ובעיקר נמדד לפי היכולות של אותו טוען, לנצח בתיק, את הבחירה והשיקול צריך לעשות כמו בבחירת עורך דין.

המחיר של טוען רבני מתחיל בדרך כלל ב- 5,000 ₪, ויכול להגיע ל- 50,000 ₪. כמובן בהתאם לתיק המדובר. ככל שהתיק מורכב יותר ודורש התייחסות לנושאים רבים יותר, כך המחיר מתייקר.

מחיר של טוען רבני לענייני משפחה

מומחה לדיני משפחה בעייני גירושין, שכר טרחה יהיה בין 5,000 ל- 30,000 ש"ח. וזהו המחיר עבור טיפול בתיק סטנדרטי.

מחיר טוען רבני בענייני בוררות

בנושא בוררות גישור ואלו המחיר של שכר טרחה לטוען רבני, מתחיל מ- 10,000 ש"ח ומתייקר לפי מורכבות התיק.

על מה חשוב לשים לב בעת הבחירה בטוען הרבני?

למעשה אין הרבה טוענים רבניים בישראל. יש בערך כ- 300 טוענים רבניים. כשאתם מחפשים טוען רבני, חשוב שתשימו לב שאתם פונים אל טוען רבני מומלץ כדי שאכן תיהנו מייצוג הולם.

רישיון לייצוג בבית הדין הרבני

חשוב לשים לב שלטוען הרבני יש רישיון לייצוג בבית הדין הרבני. וכי יש לו הסמכה מטעם בתי הדין הרבניים. השוק של הטוענים הרבניים מכיל לצערנו גם שרלטנים. כאשר יש כאלה המציגים את עצמם כטוענים רבניים כאשר הם למעשה לא כאלה. יש אנשים שהתחילו את הלימודים ואולי אפילו סיימו אותם. אך הם לא הצליחו לעבור את המבחנים הקשים. הם מנסים את מזלם בעבודה אך בדרך כלל הם לא יוכלו להגיע עד לבית הדין כי שם דורשים אישור ורישיון לעבודה כטוען רבני.

אז מה שצריך זה פשוט לא להתבייש ולדרוש מהטוען הרבני. כי יציג את הרישיון שלו לעיסוק כטוען רבני מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים.

כמה ניסיון יש לטוען רבני שלכם

אחרי שבדקתם שיש לו רישיון. אתם גם צריכים לבדוק אם הטוען הרבני הספיק לצבור ניסיון בתחום העיסוק שלו כטוען רבני. חשוב לבדוק כמה שנים הוא כבר עוסק בתחום וכמה תיקים מוצלחים עברו דרכו. כך תוכלו לקבל את האינדיקציה האם אכן מדובר באיש מקצוע שאכן יוכל להביא לכם את ההצלחה.

לראות המלצות על הטוען

יש הרבה לקוחות שמבקשים מהטוען הרבני המלצות מלקוחות שהיו מרוצים מהייצוג שאכן הצליח. זה אולי נכון בבסיס הרעיון אך בפועל זה לא באמת נכון. כי יש טוענים רבניים שאין להם הרבה הצלחות אך במצטבר. במהלך שנים רבות של עבודה, יש להם מספר מקרים מוצלחים, בהם הם מנופפים. כך שהעדויות הללו הן לא ממש מעידות על הרמה המקצועית ועל ההצלחות של אותו טוען רבני.

אז זה לא שזה לא נכון לשמוע את הלקוחות. אך תמיד חשוב לברר לעומק גם על מידת ההצלחה של הטוען הרבני גם מבחינת אחוזים.

טוען רבני שקול ומתון

יש כאלה הטועים לחשוב… שאם הטוען הרבני הוא אדם חריף והוא מסוגל לצעוק, לדבר בחריפות ולהתנסח בצורה מוחצת. הרי שזה מעיד על היעילות והמוצלחות של אותו טוען רבני. אך האמת היא שזה ממש לא משקף. בדרך כלל אדם שצועק הוא אדם שאין לו באמת מה למכור. ועל כן הוא מרים את קולו. זה מעיד על כך שהוא חלש בטענות שיש לו מול הצד השני. תמיד עדיף לבחור טוען רבני שהוא שקול ומתון ואומר את דבריו ללא התלהמות.

האקדמיה התורנית מבטיחה לימודים יסודיים ברמה גבוהה עם סיכויי הצלחה גבוהים בהשמה. כדי לדעת יותר עברו אל – קורס טוען רבני.

ובנוסף תוכלו לברר על קורס גישור של האקדמיה.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא טוען רבני
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה