לימודי טוען רבני מה צריך לדעת

תוֹכֶן הָעִניָנִים

לימודי טוען רבני הם בעיקר עוסקים ומתאימים לייצוג בבתי הדין הרבניים. החומר הנלמד יחולק לשניים, 1. לימוד עיוני שזה ההלכה ודיני בתי המפשט בישראל. 2. החלק הפרקטי כיצד להיות טוען רבני מוצלח. אנו באקדמיה התורנית 'לומדים' הכשרנו בוגרים רבים להיות טוענים רבניים מוצלחים. ויש לנו קורס נהדר שיעזור לכם להיות טוענים רבניים מוצלחים. המשיכו לקרוא כדי לדעת יותר על הלימודים של טוען רבני.

הלימודים של טוען רבני

לפני שניכנס לתכנים ואל לימודי טוען רבני, אותם אמור ללמוד מי שרוצה לעבוד כטוען רבני. נסביר קודם כל מהו טוען? רבני ומה התפקיד שלו?

הטוען הרבני למעשה מייצג את הלקוח שלו מול בית הדין הרבני. ממש כפי שעושה את זה עורך הדין מול בית המשפט. אז יש כאלה שרוצים דווקא את הייצוג של עורך הדין גם מול בית הדין.

אך האמת היא שהם לא ממש צודקים. זאת משום שעורכי דין לומדים אמנם הרבה שנים עד שהם זוכים לתואר הנכסף, אך הבעיה היא שהם לומדים בעיקר את המשפט הפלילי זאת בניגוד לאופן ואופי ההנהלות בבתי הדין הרבניים. שם דנים על פי המשפט העברי. על כן, דווקא טוענים רבניים שלומדים את המשפט העברי, וזאת בלי לזנוח גם את הסוגיות המשפטיות, הם אלו שייצגו בצורה הכי טובה וגם הכי הוגנת בבתי הדין הרבניים.

טוען רבני – טוען בבית הדין הרבני

בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים, טוען רבני הוא לא חייב להיות דמות רבנית. זה אולי משתמע בכינוי שלו אך לא לזאת הכוונה. טוען רבני הוא אדם שטוען טענות בבית הדין הרבני ומאן שמו וכינויו.

הטוען הרבני חייב להחזיק ברישיון מתאים ובהסמכה מטעם בתי הדין הרבניים על מנת שהוא אכן יוכל לתפקד כטוען רבני. ללא רישיון אין כל סיכוי לגשת אל בית הדין בתור טוען רבני. על כן גם אם יש כאלה שמכנים את עצמם טוענים רבניים בגלל שהם למדו את המקצוע אך לא הצליחו לעבור את המבחנים ועל כן הם גם לא קבלו רישיון, הם לא באמת טוענים רבניים וגם אם הם מפרסמים את עצמם ככאלה, חשוב שתבררו את החוקיות שלו ואת הרישיון אם ישנו על מנת שתוכלו להיות בטוחים בצעדים שלכם.

מהי רמת הביקוש שיש לטוענים הרבניים?

למעשה אין היום הרבה טוענים רבניים בישראל. מדובר בסך הכול בכ– 300 טוענים רבניים הנמצאים בתפקיד כאשר לא כולם נחשבים מומחים ובעלי ניסיון בתחום. לשם השוואה, מספר עורכי הדין בישראל עומד על יותר מ – 70,000 עורכי דין.

בגדול, הסיבה לכך היא המבחנים הרבים העומדים בפני הטוען הרבני בטרם קבלת הרישיון לעבודה כטוען רבני.

אך חשוב לדעת שמבחינת בקוש, הוא גבוה מאוד כי רבים מבקשים היום לסגור את התיק בעזרת ביתי הדין הרבניים בלי שייגררו לבתי המשפט שם הכול מורכב, יותר ארוך יותר וגם יקר הרבה יותר.

על כן, בהחלט שווה ללמוד את התחום וליהנות ממקצוע מאתגר ומתגמל גם יחד.

לימודי טוען רבני:

יש כאלה הסבורים שטוען רבני עובד רק עם אנשים דתיים או רק עם גברים. כאן המקום לציין שתפקידו של טוען רבני הוא ייצוג כל אדם מכל מגזר או מין שבאים לדון בבית הדין הרבני.

אז מה לומדים לקראת התואר של טוען רבני?

קורס טוען רבני נועד להקנות לתלמיד הרבה ידע משפטי. ראשית מתוך המקורות היהודיים מחלקי השולחן ערוך אך גם מבחינת דיני המשפט בישראל.

אנשים השולטים בכל הידע הנדרש והמקיף בכל התחומים הללו, הם אלו שיכולים לעבוד בהמשך, לארח שיעבור את כל המבחנים הרלוונטיים, כטוענים רבניים.

הלימודים אצלינו באקדמיה התורנית מועברים על ידי מיטב המרצים והטוענים הרבניים שיש להם הרבה ניסיון בכל התחומים הספציפיים הנוגעים לעבודתו של טוען רבני. מעבר לכך גם עורכי דין מן השורה הראשונה העובדים בתחומים משיקים, מוסרים הרצאות מתחום העיסוק שלהם על מנת שהתמונה תהיה מושלמת והטוען הרבני ידע טוב יותר איך בדיוק זה עובד בשטח, במגרש האמתי של בית הדין.

מהן המטרות של הקורס לטוען רבני באקדמיה התורנית?

בגדול, המטרה שלנו היא להכשיר טוענים רבניים שיוכלו לעמוד בשורה הראשונה. הם ישלטו היטב בכל הידע הנצרך לטוען הרבני, הם יוכלו לתפקד כנציגי אמת וצדק בבתי הדין הרבניים וגם ילמדו מגוון טכניקות שונות שיסייעו להם לנצח כמעט בכל תיק שיגיע לידיהם מתוך היצמדות לאמת הצרופה.

דבר נוסף הנעשה במסגרת הלימודים באקדמיה התורנית זו העצמת הכישרונות תוך מתן הדרכה לטוען הרבני איך וכיצד להתנהל כדי להפוך לטוען רבני ממולח ומוצלח.

התלמידים שלנו, של האקדמיה התורנית נחשבים כיום מאוד בשוק העבודה והם גם מבוקשים מאוד. זאת, הודות לבקיאות היסודית שלהם בכל הצדדים המעשיים והעיוניים שנדרשים הטוען הרבני המוצלח.

כדי לדעת יותר על הקורס לחצו על הכפתור:

אולי יעניין אותך:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא טוען רבני
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה