האם כדאי להיות טוען רבני?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

האם כדאי להיות טוען רבני? מה עדיף ללמוד? לטוען רבני או לימודי משפטים כדי להיות עורך דין?

לא כולם באמת מבינים את ההבדל כאשר על פניו נראה שמבחינת הלקוח שני אנשי המקצוע עושים בפועל את אותו הדבר. הראשון מייצג את הלקוח מול בית הדין הרבני ורעהו עושה את אותו הדבר אבל מול בית המשפט (וגם בבית הדין הרבני)

כך שבהחלט ישנם הבדלים וכל מי שזקוק לייצוג כלשהו, אמור להבין מה בעצם מבדיל בין השניים ומה הוא אמור לבחור על מנת שידו תהיה על העליונה.

גם מהצד של בעלי המקצוע. אדם שרוצה לבחור באחד מהמקצועות, עשוי להתבלבל ולהתקשות להגיע לכלל החלטה מה באמת כדאי לו לבחור ובאיזה תחום מומלץ שישקיע.

אז אנחנו כאן כדי להסביר מעט על ההבדלים בין השניים. על מנת להקל עליכם את הבחירה שתהיה בסופו של דבר הכי טובה והכי נכונה עבורכם.

כמה צריך להשקיע?

ההבדל הגדול הראשוני הוא בהשקעה בלימודים.

בתחילת הדרך אמור עורך הדין להשקיע הרבה יותר מאשר הטוען הרבני. הוא אמור להיות בוגר לימודים אקדמיים. הוא אמור לעבור התמחות לאחר לימודיו והוא גם צריך לעבוד ולעמוד בכל מבחני ההסמכה מטעם לשכת עורכי הדין.

הטוען הרבני לעומת זאת אמור להיות בוגר ישיבה לאחר ארבע שנות לימוד לפחות, הוא צריך להיות מעל גיל 18. ועליו ללמוד 300 שעות לצורך ההכשרה לתפקיד. הוא כמובן צריך לעבור את כל מבחני ההסמכה והוא יוכל מיד להיכנס לתפקיד הנחשק והנחשב של הטוען הרבני.

חשוב לציין! כי מדובר בתחום שיש בו הרבה מאוד עבודה זאת בשל מיעוט טוענים רבניים הנותנים שירות לעם.

הסמכויות של בעלי המקצוע

למעשה יש לעורך הדין סמכות לייצג לקוחות גם בבית המשפט וגם בבית הדין הרבני. זאת בעוד והטוען הרבני יכול לייצג את לקוחו רק בבית הדין הרבני. עם זאת, יש לטוען הרבני סמכויות שונות שאין לעורך הדין. הוא יכול לפסוק בעניינים הלכתיים שונים שרק הוא מכיר בדקויות שלהם. כמו הוכחת יהדות, ייצוג בתהליכי גיור וכן הלאה.

לומדים ויוצאים לדרך

אז אם אתם רואים את עצמכם מתאימים לעסוק בתפקיד רב חשיבות שכזה של טוען רבני, מומלץ שאכן תפנו אל 'לומדים – האקדמיה התורנית' על מנת שתוכלו לקבל את ההכשרה בצורה הכי ברורה והכי מסודרת.

באקדמיה התורנית עומד לרשותכם מיטב הצוות עם אנשי מקצוע מומחים לכל התחומים אותם אתם צריכים ללמוד לצורך התפקיד. תקבלו את כל הידע המשפטי הנדרש ולהבדיל גם את כל הידע התורני. את הלימודים החשובים בחושן משפט, באבן העזר ושאר חלקי השולחן ערוך שיעניקו לכם את כל הידע ההלכתי הנדרש לצורך התפקיד.

למידע על קורס טוען רבני לחצו כאן

לסיכום – האם כדאי להיות טוען רבני? אדם שמשקיע בלימודים אלו, יכול לצאת לדרך עם מקצוע מפרנס ביד מה שיוביל לביקוש גבוה מצד לקוחות וזה ישפיע על המאזן החודשי באופן דרמטי.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא טוען רבני
טוען רבני מבחנים
טוען רבני מבחנים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך, שחל מהפך כלשהו בחשיבה הציבורית כאשר אנשים הבינו שכאשר הם עומדים לפני פנייה אל בית הדין הרבני, הרי שהדבר הנכון

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה