היכן כדאי ללמוד טוען רבני

תוֹכֶן הָעִניָנִים

על פי החוקים של מדינת ישראל והתקנות של משרד המשפטים (היום. משרד הדתות בעבר) רשאי הטוען הרבני לייצג את לקוחותיו בפני בתי הדין הרבניים בישראל. בנושאים של אישות, סכסוכים ממוניים או כל הליך אחר של בוררות. בקורס ללימוד טוען רבני לומדים ורוכשים ידע משפטי, ידע כללי וגם ידע מעשי. כאשר המטרה היא הכנה של התלמיד לקראת מבחני ההסמכה של טוענים רבניים.

תוכנית הלימודים בנויה במטרה להקניית ידע הלכתי רב והשכלה תורנית. מתוך ספר השו"ע עם נושאי כליו בכל מה שקשור לתחום החקיקה האזרחית. זאת לצורך מתן ייעוץ הלכתי כאשר יהיה צורך בתחומים הללו.

מהם נושאי הלימוד שאמורים ללמוד לקראת הסמכה לטוען רבני?

הנושאים ותכני הלימוד נקבעים על פי הדרישות של הנהלת בתי הדין הרבניים.

הלימודים מחולקים לחמש יחידות לימוד. על פי חמשת הבחינות שאמורים התלמידים לעבור על מנת שיוכלו לקבל את הרישיון הנכסף לעבודה בתור טוענים רבניים.

חמשת היחידות הן באופן כללי:

  1. אבן העזר חלק א'
  2. אבן העזר חלק ב'
  3. חושן משפט חלק א'
  4. חושן משפט חלק ב'
  5. תקנות הדיון וחקיקה אזרחית שזה כולל קובץ חוקים שאלו נקבעו על ידי הנהלת בתי הדין והם כוללים את ל החוקים הקשורים לדיני משפחה ולבתי הדין הרבניים.

כמו כן אמורים התלמידים ללמוד גם על בוררות כהלכה.

לרוב מושם דגש בעת הלימודים על הצדדים ההלכתיים של כלל הנושאים. המגיעים ונידונים מידי יום בבתי הדין. עילות גירושין, היתר נישואין, מזונות אישה, מזונות ילדים, כתב סירוב, חלוקת רכוש, רפואה והלכה, עדות, הלכות ירושה ועוד.

מעבר לכך מושם דגש מיוחד על הלימוד העיקרי שעליו נשאלים בבחינות. הנהלת בתי הדין קובעת את תאריכי הבחינה עבור הלומדים בקורסים.

היכן תלמדו לטוען רבני?

אז האמת היא שיש כמה וכמה מכללות המציעות את האפשרות ללמוד לטוען רבני. אך אנחנו באקדמיה התורנית מציעים לימודי אקסטרה.

מעבר ללימודים של ההלכות בחושן משפט ובאבן העזר. כמו גם בכל תקנות בתי הדין הרבניים והדינים של בתי המשפט. לומדים התלמידים להיות טוענים רבניים מוצלחים וממולחים. באקדמיה התורנית אנחנו גם מחזקים את הכישרונות. ומחדדים את היכולות על מנת שכל תיק שיגיע לידי הטוען הרבני יהפוך לתיק מנצח.

מלבד המרצים הרבים והטוענים הרבניים בעלי הניסיון שבאים להרצות בפני התלמידים. אנחנו מביאים גם עורכי דין מן השורה הראשונה שירצו בפני התלמידים ויעניקו להם ידע מתוך ניסיון אמתי שהם לומדים מהשטח.

כדאי שתדעו. התלמידים שלנו מבוקשים כיום מאוד בשוק העבודה. היות והם מגלים בקיאות מדהימה בכל הצד העיוני וגם המעשי של טוען רבני מוצלח!

רואים את עצמכם מתאימים לתפקיד? מוזמנים להצטרף להצלחה באקדמיה התורנית!

לחצו על הקישור כדי לדעת יותר – קורס טוען רבני.

למה כדאי ללמוד להיות טוען רבני?

טוען רבני הינו מקצוע תורני מכובד ביותר. ניתן להגיע למשכורות גבוהות, ההכנסה הממוצעת של טוען רבני מגיע למעל מ 20 אלף ש"ח. תוכלו לדעת יותר כמה מרוויח טוען רבני במאמר הבא – כמה בדרך כלל מחיר של טוען רבני.

שיטות הלימוד

שיטות הלימוד לקראת טוען רבני הן מורכבות וכוללות לרוב הרצאות פרונטליות. שנמסרו על ידי מרצים רבניים וגם על ידי משפטנים. המשתתפים מקבלים גם הדרכה ללימוד עצמי והם גם נהנים מסימולציות. תוך המחשת דיונים כפי שהם נראים בבית הדין.

לרוב מדובר בשיעורים שבועיים כאשר התלמידים גם צריכים להכין משימה כשיעורי בית משך השבוע.

שאלות ותשובות בנושא לימודים של טוען רבני

אז מי למעשה יכול לכהן כטוען רבני?

בהתאם לדרישות של הנהלת בתי הדין הרבניים, והם: בוגרי ישיבות הסדר, בוגרי ישיבות תיכוניות, בוגרי ישיבות גבוהות שלמדו לפחות ארבע שנים בישיבה לאחר שמלאו להם 18. וכן בוגרי מכללות, מורים בשנת שבתון, סמינרים למורים או פנסיונרים. שהם מתאימים מבחינת דרישות ההשכלה שפרטנו לעיל.

האם זה צריך להיות אישיות רבנית?

אז כאן חשוב להסביר. טוען רבני זה תואר שנשמע כמו תפקיד של רב. אך זה ממש לא כך. הטוען אמור לטעון. היכן הטענות שלו נשמעות? בבית הדין הרבני. מכאן השם – טוען רבני.

מהם המטרות של קורסים לטוענים רבניים?

בקורסים השונים המוצעים כיום ללימוד לקראת הסמכה לטוען רבני ישנן בעיקר שתי מטרות.
1. הכנה לבחינות לקראת הסמכה וקבלת רישיון לטוען רבני.
2. הקניית מיומנויות לצורך ניתוח של פסקי דין וכן אפשרות למתן ייעוץ הלכתי בעת הצורך.
קורסים כאלה מועברים על פי רוב על ידי דיינים או מומחים שיש להם ניסיון בתחומים הרלוונטיים של הוראה ושל שפיטה הלכתית.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא טוען רבני
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה