מידע לתלמיד

הכרת עולם הסתם

רקע כללי להכרת עולם הסת"ם

עולם הסת"ם, תחום מיוחד במינו שמשלב קדושה ואומנות. נעבור בצורה כללית על הכתיבה על גבי קלף, החומרים הנדרשים לכתיבה והכללים המדויקים שכל סופר סת"ם חייב לעמוד בהם.

קרא עוד »
הלכות שבת

הלכות שבת מה אסור ומה מותר לעשות בשבת

המאמר מציג סקירה רחבה של הלכות שבת, מתחילת ההכנות ועד סיומה. נדון במושגים כמו הכנת הבית והאוכל לשבת, הדלקת נרות, קידוש וסעודות שבת, הלכות המלאכות האסורות, וטקס ההבדלה. המאמר מספק הצצה למסורת עתיקת יומין ומשמעותה בחיי היהודי המסורתי, תוך שמירה על הקפדה הלכתית וקשר רוחני עמוק. מיועד לקהל המתעניין ביהדות, הלכה, וקדושת השבת.

קרא עוד »
מנהגי אבלות

מנהגי אבלות: משבעה עד שנה

המאמר עוסק בהלכות ומנהגים של אבלות במסורת היהודית. מתוארים השלבים השונים של האבל, החל מהשבעה – שבעת ימי האבל הראשונים לאחר הקבורה, דרך תקופת שלושים, ועד לשנה שלמה של אבלות, בעיקר במקרה של אבדן הורה. המאמר מציג את המנהגים השונים הקשורים לכל שלב, כולל דיני קדיש, התנהגות ביקורי תנחומים, טקסי זיכרון ועוד. דגש מיוחד נתן על המשמעות הרוחנית והחברתית של המנהגים אלה, וכיצד הם משקפים את ההתמודדות עם האובדן והכבוד המוקדש לנפטר.

קרא עוד »
עד מתי מותר להניח תפילין

עד מתי באמת מותר להניח תפילין במהלך היום

במאמר זה נעסוק בהבנת זמני הנחת תפילין על פי ההלכה, מעלות השחר ועד שקיעת החמה. נבחן את ההלכות המפורטות בשולחן ערוך, הטעמים מאחורי האיסור להניח תפילין בלילה, וכיצד הזמנים הללו משתנים בהתאם למיקום ולעונות השנה. המאמר יספק הדרכה למתפללים על כיצד לשמור על המצווה בכבוד, ויתן טיפים לשמירה על קדושת התפילין. מטרת המאמר היא להעשיר את הידע ההלכתי ולעזור למבקשים להניח תפילין לקיים את המצווה בצורה הטובה ביותר.

קרא עוד »
תוצאות מבחני דיינות

איפה אפשר למצוא את תוצאות מבחני דיינות

במאמר זה אנו עוסקים בשאלה איפה ואיך ניתן למצוא את תוצאות המבחנים. סקרנו את המהות והמטרות של מבחני הדיינות, הדרכים השונות למציאת התוצאות, ההבדלים בין פלטפורמות שונות לפרסום תוצאות, מה לעשות לאחר קבלת התוצאות, והחשיבות של שקיפות והגינות בתהליך הבחינה. המאמר מספק מידע חיוני לכל מי שמעוניין להבין יותר על תהליך הכשרת הדיינים בישראל ואת השלבים הנלווים לכך.

קרא עוד »
רשימת מוהלים מוסמכים

רשימת מוהלים מוסמכים: כל מה שצריך לדעת לפני הברית

טקס הברית היא אחת המצוות העתיקות והחשובות ביותר במסורת היהודית. היא מסמלת את הכנסת הרך הנולד לעם היהודי לפי מסורת אבותיו. בחרתם לבצע את המצווה החשובה הזו, וכעת הגעתם לשלב בו אתם צריכים לבחור את האדם המתאים לביצוע הברית.

קרא עוד »
מבחני דיינות לדוגמא

מבחני דיינות לדוגמא: הצצה לתהליך ההסמכה

הדיינות היא אחת התפקידים החשובים בעולם ההלכתי, והיא מחייבת לא רק היכרות מעמיקה עם התורה וההלכה, אלא גם הבנה רחבה של מגוון סיטואציות בחיים בהם נתקל האדם הדתי והחרדי. אולם, אילו כישורים דרושים לדיין על מנת שיהפוך לכזה?

קרא עוד »
לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט

לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט

בזמן שהעולם הופך להיות כל הזמן יותר דיגיטלי, גם ההשכלה הרוחנית מצאה את דרכה אל המרחב הווירטואלי. לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט פתחו דלתות חדשות לאלפי מתלמדים ברחבי העולם, אשר מחפשים את הדרך להרחיב את ידיעותיהם ולקבל הסמכה תוך כדי התחשבות בזמנם היקר.

קרא עוד »
הרשמה לבחינות הסמכה לרבנות

הרשמה לבחינות הסמכה לרבנות – המדריך המלא

עם השאיפה להפוך לרב מוסמך, הדרך מתחילה בתהליך ההרשמה לבחינות ההסמכה. אך, אילו שלבים על הנבחן לעבור? אילו טפסים ואישורים הוא צריך להצטייד בהם? ואיך הוא מבצע את ההרשמה בצורה הכוללת והמקיפה? במאמר זה, נעבור יחד דרך התהליך, מהשלב הראשוני ועד לרגע שבו הנבחן מתכונן ונבחן, כשבידו כל הכלים והידע הדרושים לו להתמודדות מוצלחת.

קרא עוד »
מבחני הסמכה לרבנות

איזה מבחנים יש כדי לעבור הסמכה לרבנות

בעולם היהודי, הרב שהוא מורה דעה מגלם את הסמל להנחיית הקהילה היהודית, וכך הוא הגיע להיות גם אחראי להדרכה ההלכתית ולתשובות שונות בנוגע לחי היום-יום. אך האם כל אחד יכול להיות רב? ואילו הכשרות דרושות כדי לקבל את התואר הזה?

קרא עוד »
שופרות מחיר

מחיר שופרות: הבדלים וטיפים לבחירה הטובה ביותר

השופר מצטיין כאחד הסמלים הבולטים והמוכרים. הצליל המרשים שהוא מוציא בראש השנה וביום כיפור מעורר רגש ומזמין לחשבון נפש. אך מעבר לחשיבותו הרוחנית והמסורתית, השופר הוא גם פריט המיוצר, המשתנה והמשתלב בתרבות המודרנית. כאשר אנו רוכשים שופר, אחת השאלות הנפוצות היא לגבי המחיר. אז מהו המחיר ה"נכון" לשופר? ואילו פרמטרים הופכים אותו ליותר או פחות יקר?

קרא עוד »
המדריך לרכישת תפילין

המדריך המלא לרכישת תפילין: כל מה שצריך לדעת

רבים הם האבות שבנם בכורם מתקרב לגיל מצוות, ולא בקיאים בדרך ובצורה שבו ירכשו לבנם את התפילין בפעם הראשונה , אז יש דרך אחת שמקובלת היא להזמין פרשיות תפילין ישירות מסופר סת"ם ירא שמים, ולפנות עם הפרשיות למשפץ תפילין כדי להשלים את הכנת התפילין, כך הדרך הנפוצה והמסורה לנו מדור דור.

קרא עוד »
סוגי שופרות

סוגי שופרות: מהם השופרות שבהם נוהגים לתקוע בחגי תשרי

בין אם אנו עומדים בבית הכנסת בתפילה בחגים, או שמענו את השופר מרחוק, הצליל המיוחד של השופר מזוהה באופן בלעדי עם התרבות והמסורת היהודית. אך האם ידעתם שישנם מספר סוגים של שופרות, כל אחד עם המסורת וההיסטוריה שלו? במאמר זה נחקור לעומק המסורת, נכיר את סוגי שופרות השונים ונגלה את הסיפור המרתק העומד מאחוריהם.

קרא עוד »
מפעל לייצור תפילין

איפה יש מפעל לייצור תפילין? רשימת המפעלים המובילים

מפעלי הייצור של תפילין מתמחים בייצור מגוון של תפילין, כולל תפילין של ראש, תפילין של זרוע ותפילין של ראש וזרוע. התפילין עשויים מעור בקר טהור ומכילים קלף כתוב בידי סופר סמוך. תוכן הקלף ואופן כתיבתו נמצאים בהתאם להלכות היהודיות המסורתיות.

קרא עוד »
צביעת רצועות תפילין עשה זאת בעצמך

צביעת רצועות תפילין עשה זאת בעצמך

הרבה אנשים בוחרים לצבוע את רצועות התפילין בעצמם, וזה משמש גם כחלק מהקשר המיוחד והאינטימי שהם מתקיימים עם התפילין. צביעת רצועות התפילין יכולה להיות חוויה מרגשת ומשמעותית, ובזמן הצביעה ניתן להתפלל ולהתרכז בקדושת התפילין ובמצוות המתקיימת במעשה זה.

קרא עוד »
צורת ישיבה נכונה לסופר סת"ם

צורת ישיבה נכונה לסופר סת"ם

כדי לשמור על תנוחת הישיבה הנכונה ולמנוע כאבי גב וצוואר, חשוב להזיז ולהתאים את המיקום עצמו במהלך היום. ניתן להקים את הכיסא כך שהרגליים יהיו על הרצפה והברכיים יהיו בזווית של 90 מעלות, ולתמוך במגדל הגב למנוע הטיית הגב.

קרא עוד »
חומר לימודי דיינות

חומר לימודי דיינות – כדאי לקרוא לפני שנגשים לבחינות

החומר הלימודי מתחיל בהבנה עמיקה של תפקיד הדיין והמערכת המשפטית הכוללת אותו. נדגים את החוקים והפקודות המתייחסים לדיונים ולתהליכים משפטיים, וכן את הדרכים להתחיל, לנהל ולסיים דיון באופן הולם ובצורה המתאימה לכל סוג סכסוך.

קרא עוד »
מחפש כולל ללימוד דיינות

מחפש כולל ללימודי דיינות?

לימודי דיינות הם קורסים ותוכניות לימוד המיועדות לאנשים המעוניינים ללמוד ולהתמקצע בדיני ההלכה היהודית ולשמש כדיינים בבתי הדין הרבניים. לימודי דיינות מכילים מגוון רחב של נושאים הכוללים:

קרא עוד »
מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה

מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה

בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה הן בחינות מקצועיות שמתבצעות בפני ועדת סמיכה של בתי הדין הרבניים בישראל. הבחינות מתבצעות לאחר שהמועמד הסתיים את לימודיו בבית המדרש לרבנים וקיבל אישור להמשך הלימודים על-ידי רבני הבית המדרש.

קרא עוד »
רשימת כוללים של דיינות

רשימת כוללים של דיינות

דיינות מוציאות מידי שנה בוגרים שקיבלו את ההכשרה הנדרשת כדי לכהן כמנהיגים רוחניים בתחומי הלכה ותורה השונים. ההכשרה כוללת לימודי הלכה ותורה ברמות שונות, לימודי היסטוריה יהודית וכללי הדעת, וכן תחומי מיומנות פרקטיים כמו הדיון, התורה והלימוד.

קרא עוד »
רכישת מקצוע לחיים

רכישת מקצוע לחיים

בחירת המקצוע לחיים אינה עניין של מה בכך, קיימים מקצועות רבים שאנשים עוסקים בהם שנים ויש גם מקצועות חדשים רבים. כל אדם צריך להיחשף לכל האפשרויות ולבחור את מה שנראה לו המתאים ביותר.

קרא עוד »
בחינות הסמכה לרבנות

בחינות הסמכה לרבנות – רקע כללי לפני שנגשים לבחינות

כדי להתפקד כרב, נדרש לקבל סמכות ממוסד רבני מכובד, כמו בתי המדרש הרבניים המובילים בישראל. סמכות זו מציגה את הרמה הגבוהה של ההשכלה הדתית והמקצועית של הרב ומאפשרת לו לבצע מגוון רחב של מטלות רבניות, כגון הלכות חתונות, פסח, וזמנים, עזרת נשים, תורה לגיל המבוגר ועוד.

קרא עוד »
קורס חשבי שכר

מה לומדים במהלך קורס חשבי שכר

במהלך קורס חשבי שכר לומדים את היסודות של מערכת השכר והתפקיד של ניהול השכר בארגונים. המטרה העיקרית של הקורס היא לספק לתלמידים את הידע והכלים הנדרשים לניהול ולתכנון מערכות שכר בארגונים.

קרא עוד »
משרות של משגיח כשרות

איך למצוא משרות של משגיח כשרות?

אחת הדרכים למצוא משגיח כשר היא לפנות לאיגודי משגיחים כמו איגוד המשגיחים הכשרים בישראל. האיגוד יוכל לספק מידע רלוונטי על משגיחים כשרים ויכול להמליץ על מנהלים כשרים המתאימים לצרכים שלך.

קרא עוד »
לימודי שוק ההון לקהל החרדי

לימודי שוק ההון לקהל החרדי

בציבור החרדי שמים דגש רב על יציבות פיננסית. דגש זה מבוסס על האמונה שמצב כלכלי יציב מאפשר לאנשים להתמקד בלימודי הדת ובעיסוקם. לימודי שוק ההון מספקים את הידע והכלים הדרושים לקבלת החלטות פיננסיות מושכלות, שיכולות להוביל ליציבות פיננסית רבה יותר, כמו שלדוגמא

קרא עוד »
חליבת פרה בשבת

השגחת כשרות על חליבה בשבת

סוגיית החליבה בשבת היא סוגיה רחבה ומורכבת ומעורבים בה שיקולים רבים. במאמר זה נסביר בקצרה על איסור חליבה בשבת, נסביר מהם התנאים והדרכים להתיר פעולה זו ועוד…

קרא עוד »
הברכות לחופה וקידושין

הברכות לחופה וקידושין

לפניכם הברכות לחופה וקידושין – וגם שבע הברכות לאחר ברכת האירוסין. במדריך זה נפרט על הברכות ונסביר כל מה שצריך לדעת טרם הברכה. המשיכו לקרוא

קרא עוד »
מי יכול להיות שוחט

מי יכול להיות שוחט?

חשבתם לעסוק במקצוע קודש מלאכת השחיטה, השאלה היא מי יכול להיות שוחט? האם זה מתאים לכל אדם? לפניכם הקריטריונים בהם חייב שוחט מוסמך לעמוד.

קרא עוד »
לימודי מחשב לדתיים

לימודי מחשב לדתיים

בזמן האחרון, הרבה צעירים דתיים רוצים ללמוד לימודי מחשב בסביבה שהיא שומרת מצוות. תחום המחשבים נהיה מאוד מבוקש בקרב מוסדות הלימוד שמיועדים לציבור הדתי. אותם

קרא עוד »
לימודי הסמכה לרבנות

לימודי הסמכה לרבנות

שנים רבות חשבתם שאתם מתאימים לעסוק בתחום הרבנות? רואים את עצמכם עושים את זה בצורה טובה? המקום שלכם אתנו באקדמיה התורנית לומדים. האקדמיה מעבירה קורסים

קרא עוד »
מבחני הסמכה לרבנות

מבחני הסמכה לרבנות

אתם רואים את עצמכם עוסקים ברבנות? רוצים לעסוק במקצוע קודש עם שליחות? כדי להיכנס לנעליים הגדולות של רב המוסמך לכך. אתם צריכים ללמוד וגם לעבור

קרא עוד »
טוען רבני מבחנים

טוען רבני מבחנים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך, שחל מהפך כלשהו בחשיבה הציבורית כאשר אנשים הבינו שכאשר הם עומדים לפני פנייה אל בית הדין הרבני, הרי שהדבר הנכון

קרא עוד »
איך מתקבלים לעבודה כשוחט

מהי שחיטה כשרה?

אז מהי שחיטה כשרה? שחיטה כשרה היא שחיטה שמכשירה את בעל החיים הטהור לאכילה. בין אם מדובר בבהמה טהורה ובין אם זהו עוף טהור. הם

קרא עוד »

סדר עריכת חופה וקידושין

נקודת הפתיחה של בניית הבית היהודי זהו טקס החופה והקידושין. מאז ומתמיד שימש האירוע הזה של החופה כחיבור הרשמי וההצהרתי בין איש לאישה. אנחנו האקדמיה

קרא עוד »

תעריף מוהלים

לפני שניכנס לנושא של התעריף לברית מילה, חשוב לנו לציין כי לבריאותו של התינוק אין מחיר. כול הורה רוצה לקבל את התוצאה המושלמת ואת הברית

קרא עוד »
מבחן רועה רוחני

מבחן רועה רוחני

בכל קהילה ובכל עיר צריך שיהיה רועה רוחני הרועה הרוחני אמור לדאוג לרמה הרוחנית של הקהילה ולדאוג לרומם את רוחה בכל מה שקשור לתורה. ליראת

קרא עוד »
כתיבת סת"ם על שקפים/ קיפולים

כתיבת סת"ם על שקפים/ קיפולים

בשנים האחרונות נכנס בצורה מאוד חזקה, בעיקר אצל הסופרים הצעירים. צורת כתיבה על גביי שקפים. אנחנו באקדמיה התורנית מציעים לימודים מקצועיים להסמכה בכתיבת סת"ם על

קרא עוד »
קורס שחיטה

כמה מרוויח שוחט?

ישנן כמה מקצועות שהם קיימים רק בקרב העם היהודי. כמו – מורה הוראה, משגיח כשרות, מוהל, סופר סת"ם ושוחט ובודק. (שו"ב), אז כמה מרוויח שוחט?

קרא עוד »
רועה רוחני

מה זה רועה רוחני

בכל עיר ובכל שכונה אמור להיות רועה רוחני. שהוא למעשה מורה הדרך של כל בני הקהילה. כאשר התפקיד שלו הוא לענות על שאלות שצצות בחיי

קרא עוד »
חומר לימוד טוען רבני

חומר לימוד טוען רבני

חומר לימוד טוען רבני, קורסים לטוענים רבנים, באקדמיה התורנית מקבלים התלמידים את המידע ואת הפרקטיקה איך לייצג את הלקוחות שלהם בבית הדין.

קרא עוד »
פרשיות התפילין

מהם הפרשיות בתוך תפילין

בתפילין יש לנו שלושה חלקים. הבתים, הפרשיות והרצועות. הפרשיות מוסתרות בתוך הבתים אך הם בעצם החלק העיקרי של התפילין. מהם הפרשיות ומה כתוב בהם? נלמד

קרא עוד »
בדיקת תפילין מחיר

בדיקת תפילין מחיר

התפילין הם למעשה מוצר המורכב משלושה מרכיבים עיקריים. פרשיות התפילין – שהם החלק הבסיסי והעיקרי בתפילין והם למעשה חלק שהוא נסתר מהעין כי הוא חבוי

קרא עוד »
איך למצוא רב מקדש לחופה?

איך למצוא רב מקדש לחופה?

איך לבחור רב מקדש לחתונה שלכם? הרב המקדש בחופה הוא זה שלמעשה מנהל את החלק העיקרי של החתונה. במדריך הזה אנו ניתן לכם כמה מושגים שיעזרו בחירת הרב המקדש.

קרא עוד »
מה זה טוען רבני

מה זה טוען רבני?

אולי יצא לכם לשמוע על המושג 'טוען רבני', אולי גם נזקקתם לשירותיו. אבל אתם לא בטוחים, מה זה טוען רבני? ומי זקוק לשירותיהם של טוענים רבניים?

קרא עוד »
כמה מרוויח סופר סתם

כמה מרוויח סופר סתם?

רבים הם האנשים שרוצים להתפרנס ממקצוע שקשור לתשמישי קדושה. הם רק לא ממש בטוחים האם עבודה של סופר סתם, היא מכניסה מספיק או שהיא נחשבת

קרא עוד »
ברכת השחיטה

ברכת השחיטה

קודם כל מברכים את ברכת השחיטה ולאחר מכאן פעולת השחיטה. אין להפסיק בין הברכה לשחיטה עצמה. למעט במקרה שהפעולה בין הברכה לשחיטה היא קשורה לפעולה

קרא עוד »
קורס שחיטה

איך ללמוד שחיטה?

שחיטה זהו מקצוע קודש. אשר בו למעשה לומד השוחט, איך וכיצד לבצע את השחיטה בצורה הנכונה. על פי כל כללי ההלכה. שוחט אמור גם לבצע

קרא עוד »
לומדים אקדמיה תורנית

המרכז להכשרה וקורסים למגזר החרדי והדתי, אנו מציעים מגוון רחב של קורסים. אלפי תלמידים בכל רחבי הארץ כבר בחרו ב- 'לומדים – אקדמיה תורנית'.

כלי נגישות
שנה טובה