חומר לימוד טוען רבני

תוֹכֶן הָעִניָנִים

יש אנשים שרואים את עצמם עומדים מול דיינים בבית הדין ומרצים את טענותיהם בשפה רהוטה ואינטליגנטית. הם היו רוצים לעסוק במקצוע נחשב כמו עורך דין או לפחות טוען רבני כדי להגשים את היכולות הרטוריות שלהם ואת חוש הצדק שמפעם בהם. אז לא לכולם מתאים להיות עורך דין במיוחד בגלל אורך שנות הלימוד הנדרשות לשם כך. אלו יכולים בהחלט לקבל מענה בעבודה של טוען רבני. כי טוען רבני הוא איש מקצוע בדומה לעורך דין והוא יכול לסייע לאנשים בייצוג שלהם מול בית הדין כאשר הם יטענו עבורם את הטענות ויובילו את התיק שלהם להצלחה. באקדמיה התורנית לומדים ומקבלים הטוענים הרבניים ידע רב ומקיף כולל חומר לימוד טוען רבני.

אך כדי להיות טוען רבני ממש אי אפשר להסתפק ביכולות הרטוריות ובביטחון העצמי הגבוה. יש צורך בהרבה מעבר לזה.

אנחנו באקדמיה התורנית מציעים לימודים מסודרים וברורים לכל מי שרוצה למצות את כישרונותיו ולעבוד בעבודה מאתגרת ומעניינת בתור טוען רבני בבית הדין.

אך לפני הכול – מהו טוען רבני?

טוען רבני – מהו ומה תפקידו?

הטוען הרבני כשמו כן הוא. טוען. רבני. הוא טוען טענות בבית הדין הרבני.

התפקיד שלו הוא לטעון את טענותיו של האדם אשר אותו הוא מייצג ולסייע לו לצאת כאשר ידו על העליונה.

בבית הדין דנים על פי הדין הישראלי. להבדיל מבית המשפט שם דנים על פי הדין הפלילי.

מסיבה זו, בבית המשפט הייצוג חייב להיות על ידי עורך דין שהוא בקי בדין הפלילי, לעומת זאת בבית הדין, חשוב שהייצוג יהיה על ידי אדם שבקי בדין העברי דווקא. את זה לומד הטוען הרבני לעשות.

חשוב לציין כי טוען רבני נדרש ללמוד לימודים ארוכים ואף להיבחן במבחנים קשים כדי לזכות לקבל את הרישיון ואת ההסמכה המיוחלים כדי לעסוק בסופו של דבר בעבודה כטוען רבני.

מהו החומר הלימודי הנדרש לקראת תואר של טוען רבני?

אנחנו מציעים קורסים מיוחדים לטוענים רבניים.

בקורסים לומדים ומקבלים את כל החומר לימוד טוען רבני שכולל הרבה ידע משפטי הן מדיני המשפט בישראל אך בעיקר מדיני התורה, מהמקורות היהודיים ומחלקי השולחן ערוך הרלוונטיים לנושאים הנידונים בבית הדין.

מדובר בעיקר באבן העזר ובחושן משפט.

אנחנו באקדמיה התורנית מכשירים את הטוענים הרבניים בעזרת מרצים מהשורה הראשונה כמו גם טוענים רבניים המעניקים הרבה מהידע שלהם ומהניסיון הפרקטי שלהם בעבודתם כטוענים רבניים.

כדי שהתלמידים יקבלו תמונה רחבה ככל היותר, אנחנו מביאים גם עורכי דין שירצו בפני התלמידים ויעניקו להם כמה שיותר מידע רלוונטי לתחומים הנלמדים והנדרשים לטוענים הרבניים.

הדרישה לטוענים רבניים

חשוב לכל מי שרוצה להיכנס לתחום הזה של טוענים רבניים.

אין הרבה טוענים רבניים כיום בישראל והכמות שישנה לגמרי לא מספקת את הצרכים ואת הדרישה.

מסיבה זו אנחנו ממליצים מאוד לכל מי שרואה את עצמו מתאים לעבוד בתחום הזה הן מבחינת ידע וכישרונות

והן מבחינת אמביציה רצון לסייע לאנשים בייצוג ההולם שלהם בבית הדין, לבוא וללמוד את המקצוע בצורה ברורה ומסודרת.

כך יש להם סיכויים טובים להיכנס לנעליים המכובדות של טוען רבני וליהנות מעבודה מכובדת ומכניסה שהיא גם מלאת אמביציה וריגוש.

בישראל שחל היום יש רק מאות ספורות של טוענים רבניים לעומת עשרות אלפים של עורכי דין.

אין כל פרופורציה במספרים הללו ובהחלט ישנה דרישה נוספת לטוענים רבניים שיציעו עבודה מקצועית ונאמנה.

הלימודים באקדמיה התורנית

באקדמיה התורנית מקבלים התלמידים את כל המידע ואת כל הפרקטיקה איך וכיצד לייצג את הלקוחות שלהם בבית הדין.

מעבר לכך מקבל כל אחד את ההדרכה איך וכיצד לנצל טוב יותר את הכישרונות האישיים ואת הדרך להעצים אותם על מנת שהעבודה שלו כטוען רבני תהיה מוצלחת יותר וממולחת יותר.

שוק העבודה מחפש כל הזמן טוענים רבניים מוצלחים וממולחים וכאלה שיש להם את כל הידע הנדרש לצורך ביצוע התפקיד על הצד הטוב ביותר.

השכר על העבודה היא גם גבוהה יחסית לעבודות אחרות בשוק כאשר התעריף נקבע בדרך כלל בהתאם למורכבות של התיק, לטיב העבודה, לאורך העבודה כמו גם לרמת הוותק והניסיון שצבר הטוען הרבני.

כפי שכבר ציינו, האקדמיה התורנית משקיעה בלימודים גבוהים באופן הכי יסודי והכי מושקע על מנת שהתלמידים ייצאו עם כל הידע הנדרש ועם כל מה שהם צריכים לדעת על מנת להצליח בעבודתם כטוענים רבניים.

אולי יעניין אותך לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא טוען רבני
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה