מי יכול להיות שוחט?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

חשבתם לעסוק במקצוע קודש מלאכת השחיטה, השאלה היא מי יכול להיות שוחט? האם זה מתאים לכל אדם? לפניכם הקריטריונים בהם חייב שוחט מוסמך לעמוד. מאת האקדמיה התורנית 'לומדים', המשיכו לקרוא.

הקריטריונים בהם חייב שוחט מוסמך לעמוד

לא כל מי שרוצה להיות שוחט אכן ראוי לשאת בכתר. יש כמה וכמה קריטריונים בסיסיים שאם לא עומדים בהם, אין באמת את היכולת להצליח במלאכת שחיטה, והם:

החוסן לעמוד במגע עם דם

אז בראש ובראשונה חשוב לבדוק כי אכן יש התאמה מבחינה מנטלית לעבודה מהסוג הזה. לא כל אחד מסוגל לעמוד במגע ישיר עם דם! במיוחד כאשר מדובר בכמויות גדולות של דם הזורמות במהלך השחיטה. וגם מדובר ביכולת ליטול חיים.

אדם בעל רגישות גבוה לבעלי חיים, בדרך כלל לא יצליח לעמוד בתפקיד השוחט. אז בחנו את עצמכם האם אתם יכולים לעמוד בחוסן נפשי זה. ואל תחליטו חלילה לבחור במקצוע זה בגלל הכסף, כי זה יבוא נגדכם במהלך החיים.

חשוב לדעת! מלאכת השחיטה היא מצווה חשובה. והתורה הקדושה לימדה אותנו איך לעשות זאת במינימום כאב וסבל לבעל החיים. למידע נוסף על שחיטה כשרה של פרה והאם זה אכזרי לחצו כאן.

יראת שמים טהורה

מלבד זאת, חייב השוחט העתידי להיות אדם ירא שמים שידקדק בקלה כבחמורה. היות והלכות השחיטה הלכות מסועפות הן. ולכן אנו שוב מזכירים לא לבחור במקצוע קודש זה מתוך הרצון "להרוויח הרבה כסף". ותבחנו את עצמכם האם אתם מוכנים לקחת על עצמכם את האחריות הזאת, להגיש בשר כשר לעם ישראל.

הקפדה על קלה כבחמורה

אדם שלא מקפיד על כל ההלכות עלול חלילה להכשיל יהודים בבשר טריפה. רק מי שאכן עומד בתנאים הללו והוא מוכן ומוזמן לעבוד בכל תנאי שיידרש, יכול לצאת לדרך. תשאלו את עצמכם האם אתם תבדקו שוב את סכין השחיטה. האם תשחיזו את הסכין לפי ההלכה (איך משחיזים סכין שחיטה). האם אתם תעמדו בלחצים של המפעל בו אתם שוחטים, ולא תהססו לפסול במידת הצורך.

היכולת לעבוד מחוץ לגבולות ישראל

דבר נוסף שחשוב לזכור. השחיטות לרוב לא מתבצעות דווקא בארץ. יש הרבה מאוד שחיטות הנערכות בדרום אמריקה ועוד מדינות מרוחקות. אדם שלא יכול לעמוד בתנאים הללו לא ישרוד את המקצוע. ולעיתיים לא תראו את הבית למשך תקופה ארוכה. בכשרויות מכובדות לא מוציאים את השוחטים יותר מחודש, כדי שיהיה להם זמן עם בני משפחתם.

כושר גופני מאוד חשוב

העבודה של שוחט דורשת מאמץ פיזי רב. מעבר לכך שנדרש לעמוד שעות רבות על הרגליים, צריך גם לזוז הרבה ולהפעיל כוח במהלך העבודה. אם תעבדו בשחיטת בהמות, צריך להבין שמדובר בשור ששוקל מעל 500 ק"ג וכולו שרירים. כמובן שיש אתכם צוות וציוד שיכול להחזיק את הבהמה, ולא אתם משכיבים את הבהמה על הקרקע. אבל עדיין בדרך אתם תצטרכו להפעיל ולהשתמש בכוח פיזי.

לסיכום – מי יכול להיות שוחט?

אז אם שאלתם, מי יכול להיות שוחט? והאם אתם מתאימים? אלו היו הקריטריונים הבסיסיים שבהם חייב שוחט מוסמך לעמוד. אם אתם רואים בעצמכם התאמה למקצוע, ותוכלו לעמוד בקריטריונים אלו. אנו מזמינים אתכם לשמוע על המסלול להכשרת שוחטים מוסמכים של האקדמיה התורנית 'לומדים'.

אלו שרוצים להתמקצע בתחום הזה של שחיטה, ורואים את עצמם מוכנים וראויים לעבודה מהסוג הזה. והם רוצים לצאת לעבוד בתחום. צריכים ללמוד קודם כל את כל ההלכות ואת כל הפרטים המרכיבים את מלאכת השחיטה.

הכשרת שוחטים באקדמיה התורנית לומדים

באקדמיה התורנית לומדים מכינים את הדור הבא של השוחטים. כאשר מדובר בלימוד אינטנסיבי הכולל את כל הפרטים המרכיבים אל מלאכת השחיטה. החל מכל ההלכות הנדרשות לשוחט, כמו השחזת הסכינים, בדיקה של הסכינים. וכמובן גם השחיטה בפועל, וכן בדיקת הבהמה או העוף לאחר השחיטה. על מנת לוודא כי אכן מדובר בבשר טהור ומותר באכילה ללא כל פקפוק או ספק.

הבוגרים של האקדמיה התורנית, מצליחים בסייעתא דשמיא להשתלב בחברות השחיטה הגדולות של הכשרויות המהודרות ביותר. זאת הודות לרמה ההלכתית הגבוהה של הלימודים. לצד הרמה המקצועית הגבוהה אף היא שהם מקבלים במהלך הלימודים באקדמיה התורנית.

למידע נוסף על המסלול להכשרת שוחטים של האקדמיה לחצו על הלינק » קורס שחיטה.

מי יכול להיות שוחט
מי יכול להיות שוחט? לומדים אקדמיה תורנית

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא את המאמרים הבאים:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא שחיטה
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה