מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ישנם שלושה מעדים בשנה בהם ניתן לגשת לבחינות לדיינות. במאמר זה נעסוק בשאלה מתי הם מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה? ועוד בנושא… המשיכו לקרוא

לקראת הסמכה לדיינות או לרבנות יש ללמוד במסלול לימודים מיוחד הכולל את כל התכנים הרלוונטיים לאותה הסמכה. לרוב מדובר בלימודים ארוכים שנמשכים שש שנים ואפילו שמונה שנים כאשר המטרה היא להגיע אל מבחני ההסמכה של הרבנות הראשית ולעבור אותם בהצלחה. משם הדרך לעולם הרבנות – היתר "יורה יורה" או עולם הדיינות – היתר "ידין ידין" הדרך כבר סלולה.

התלמידים שעוברים את המבחנים בהצלחה. מקבלים תעודת הסמכה המונפקת על ידי הרבנות הראשית. מה שפותח להם שערים לעיסוק בתחומים תורניים שיש בהם שליחות קודש. מומלץ לגשת לבחינות לאחר לימודים והכנה מקדימה בקורס רבנות.

מתי מתקיימים מבחני ההסמכה לרבנות 'יורה יורה'?

מועד א׳מועד ב׳מועד ג׳
בחודשים אדר – ניסןבחודשים תמוז – אבבחודשים תשרי – חשוון
שלושת המועדים בשנה בהם ניתן לגשת לבחינות לדיינות

אופן ההרשמה לבחינה כמו גם זמני הבחינה המדויקים מופיעים בלוח הבחינות באתר הרבנות הראשית שמתפרסם מעת לעת. להגשת בקשה לחצו כאן »

מי יכול לגשת למבחנים להוראה או לדיינות

ישנם סוגי זכאות שונים כאשר כל תלמיד אמור להיבחן בהתאם לזכאות אותה הוא רוצה לקבל. בכל מקרה עבור כולם ישנם שלוש בחינות שהם חובה כאשר על הזכאויות השונות יש בחינות נוספות בהתאם כפי שנפרט להלן.

שלוש בחינות החובה הם על הנושאים – שבת, נידה ואיסור היתר. בנוסף יש את חובות הלימוד הבאות בהתאם לסוגי הזכאות הרצויים.

  • תעודת "יורה יורה" – נדרש לעבור 6 בחינות כדי לקבל תעודה.
  • תעודת רב שכונה – נדרש לעבור 6 בחינות כדי לקבל תעודה.
  • תעודת לרב מושב – נדרש לעבור 6 בחינות כדי לקבל תעודה.
  • תעודת לרב אזורי – נדרש לעבור 9 בחינות כדי לקבל תעודה.
  • תעודת לרב עיר – נדרש לעבור 11 בחינות וריאיון בפני הועדה לרבני עיר. בכל מקרה הרישיון למתן תעודת הכשירות לרב עיר ניתנת בכפוף לאישור מועצת הרבנות הראשית לישראל.

למידע נוסף על בחינות הסמכה לרבנות »

מה עושים לאחר המבחן?

בגדול, לאחר שאתם עוברים את המבחן בהצלחה. אתם יכולים להגיש את הבקשה לקבלת תעודת ההסמכה הרצויה.

נבחן שעמד בכל הבחינות למטרה עבורה הוא נבחן, כמו למשל מבחן הסמכה לרב עיר. צריך להגיש את הבקשה לקבלת תעודת ההסמכה. אחרי שהוא מגיש את הבקשה מזמנים אותו לראיון מול חברי וועדת העיר. שם הוא עובר מבחן שנערך בעל פה בפני וועדת רבני העיר. כאשר הם מעבירים את ההמלצות שלהם לעניין הענקת כושר לרב עיר. וזה מועבר לדיון במועצת הרבנות הראשית בישראל.

מה נכלל במבחן שנערך בעל פה?

ישנם שני חלקים עיקריים עליהם חשוב להתכונן לקראת המבחן שנערך בעל פה מול ועדת רבני העיר הרלוונטית.

  1. ידעה מקיפה בחלקי השולחן ערוך, יורה דעה ואורח חיים.
  2. חידושי הלכה של התלמיד בנושאים הלכתיים.

מחלקת הבחינות של הרבנות הראשית לכל שאלה או נושא – מחלקת הבחינות רבנות הראשית מציעה את המענה המושלם לכל מה שקשור למבחנים, המועדים והתכנים הרלוונטיים אליהם ואיתם צריך להתכונן.

מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה

אנו באקדמיה התורנית לומדים – מקווים שענינו לכם על השאלה מתי מתקיימים מועדי בחינות הסמכה לרבנות יורה יורה? אנו באקדמיה מתמחים בהסמכת תלמידים במקצועות הקודש, למידע נוסף על הקורסים שלנו לחצו כאן.

אולי יעניין אתכם לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא דיינות ורבנות
תוצאות מבחני דיינות
איפה אפשר למצוא את תוצאות מבחני דיינות

במאמר זה אנו עוסקים בשאלה איפה ואיך ניתן למצוא את תוצאות המבחנים. סקרנו את המהות והמטרות של מבחני הדיינות, הדרכים השונות למציאת התוצאות, ההבדלים בין פלטפורמות שונות לפרסום תוצאות, מה לעשות לאחר קבלת התוצאות, והחשיבות של שקיפות והגינות בתהליך הבחינה. המאמר מספק מידע חיוני לכל מי שמעוניין להבין יותר על תהליך הכשרת הדיינים בישראל ואת השלבים הנלווים לכך.

קרא עוד »
מבחני דיינות לדוגמא
מבחני דיינות לדוגמא: הצצה לתהליך ההסמכה

הדיינות היא אחת התפקידים החשובים בעולם ההלכתי, והיא מחייבת לא רק היכרות מעמיקה עם התורה וההלכה, אלא גם הבנה רחבה של מגוון סיטואציות בחיים בהם נתקל האדם הדתי והחרדי. אולם, אילו כישורים דרושים לדיין על מנת שיהפוך לכזה?

קרא עוד »
לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט
לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט

בזמן שהעולם הופך להיות כל הזמן יותר דיגיטלי, גם ההשכלה הרוחנית מצאה את דרכה אל המרחב הווירטואלי. לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט פתחו דלתות חדשות לאלפי מתלמדים ברחבי העולם, אשר מחפשים את הדרך להרחיב את ידיעותיהם ולקבל הסמכה תוך כדי התחשבות בזמנם היקר.

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה