רשימת כוללים של דיינות

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ישנם הרבה אברכים מוכשרים שעברו שנים רבות בהיכלי התורה. ולמדו בישיבות הקדושות והם מרגישים שהם כשירים ללימודי דיינות כדי לעסוק בתחום נחשב וחשוב זה. לצורך זה הם כמובן צריכים ללמוד.

רשימת כוללים של דיינות

אנחנו כאן עם רשימה של כוללים מעולים… שבכל אחד מהם תוכלו למצוא את כל הכלים הנדרשים לצד ידע נרחב ומקיף במיוחד כדי שתגיעו מוכנים אל המבחנים. משם הדרך לתעודת 'ידין ידין' כבר תהיה סלולה.


כולל דיינות בישיבה גבוהה – הסדר שדרות

כולל הדיינות שדרות מתאים לכל מי שנפשו חשקה בתורה. והוא חפץ להשקיע, ללמד, לגדול ואף להתקדם הלאה לדיינות. הכולל הוקם על יד ראש הישיבה ר' דוד פנדל שליט"א. כאשר מטרת הכולל היא לגדל דור של ת"ח בעלי שיעור קומה.

לימודי דיינות איך עושים את זה? בכולל לומדים על פי מתכונת מיוחדת כדי להקיף את כל הנושאים הרלוונטיים מהמסד ועד הטפחות. ישנה תוכנית ברורה ומפורטת למסלול הלימודים בכולל כאשר התלמידים יודעים תמיד לקראת מה הם הולכים. מידי שבוע מקבלים התלמידים רשימה מסודרת של תוכניות השבוע הבא. וכן סיכום ברור ונוח על כל מה שנלמד בשבוע החולף.

כולל הדיינות מוציא מידי שנה בוגרים שמקבלים את כל ההכשרה הנדרשת. כדי לכהן כמנהיגים רוחניים בתחומים השונים.

למידע נוסף אודות הכולל »


כולל יד דרומן ללימודי הוראה ודיינות ליוצאי צבא

כולל יד דרומן הוקם לפני מעל שלושים שנה בעיר רחובות. על ידי הרה"ג ר' משה חיים דימנטמן שליט"א. הכולל הינו "ציוני" והוא נועד להכשיר את ההנהגה הרוחנית עבור הציבור הדתי לאומי.

מעבר לכולל ישנן מסגרות שונות הפעולות מטעמו. כאשר המטרה האי לפעול בקרב בני הנוער וכלל הקהילה ולהפיץ תורה והלכה.

בכולל ישנה תוכנית ייחודית המיועדת ללימודי דיינות שמשלבת לימודים עיוניים בכל הנושאים הנדרשים לדיין. ישנו בית מדרש מיוחד לממונות בשם "אבני משפט". כאשר המטרה היא להעניק את כל הידע הנדרש בכל התחומים הנצרכים. כדי להגיע מוכנים למבחנים המעשיים.

למידע נוסף אודות הכולל »


כולל דיינות שע"י ישיבת הכותל

בכולל מושם דגש על הכשרת התלמידים בכל העניינים של דיני ממונות – חלק חושן משפט, דיני חלק אבן העזר ועוד… וזאת כדי להכשיר אותם לפסוק בכל הנושאים הללו. ולהכין אותם לישיבה כדיינים בבתי הדין האזוריים ובתי הדן לממונות. מדובר בסדר לימודים ארוך של בהם לומדים האברכים במשך שש שנים. את חלק חושן משפט ולאחר מכן משך שלוש שנים את חלק אבן העזר כאשר במהלך המבחנים הם ניגשים לבחינות לימודי הסמכה לדיינות מטעם הרבנות הראשית לישראל. האברכים נהנים אף מימי עיון מיוחדים. שמעשירים מאוד את הידע הכללי שלהם בכל הנושאים הרלוונטיים לתחומי הדיינות. ובייחוד החידושים של העידן המודרני שמביא אל פתחו של הדיין נושאים שלא נידונו עד כה.

האברכים בכולל דיינות נהנים ממלגת לימודים מוגדלת בכולל.

למידע נוסף אודות הכולל »


כולל ענב

כולל הדיינות ביישוב עינב מוכר בשמו "כרמי משפט". בכולל המיוחד הזה לומדים כחמישה עשר אברכים. כאשר חלקם כבר עברו את בחינות ההסמכה לרבנות. ויש מהם שכבר קבלו הסמכה לכהן כרבני ערים. מדובר בכולל בו ניגשים האברכים למבחנים מקיפים וגדולים מטעם הרבנות הראשית לישראל. ולאחר תקופת לימודים ארוכה ומורכבת של שמונה שנים הם גם מקבלים את תעודת ההסמכה לדיינות. משם הם יכולים לצאת לעסוק במקצוע הדיינות. ביישוב עינב ישנה פעילות תורנית ענפה בהם הם נוטלים חלק פעיל. ומפיצים תצורה בקרב כל האוכלוסיות בעיר. במקום ישנו בית דין לממונות שהוא למעשה היחיד במועצה האזורית שומרון. ראש הכולל הוא הרב אוריאל אליהו שהוא גם אב"ד.

למידע נוסף אודות הכולל »


כולל בירין – בית מדרש להוראה ודיינות

כולל אברכים בירין הוא למעשה בית הוראה לרבנים ודיינים. בבית המדרש מקבלים התלמידים את כל הידע המקיף בכל התחומים הרלוונטיים כאשר הם זוכים גם לפרסים עבור הצטיינות וחיבור ספרות תורנית בתחומים הרלוונטיים.

הכולל מיועד לאברכים רציניים שרוצים להשקיע בקומתם הרוחנית ולרכוש ידע נרחב בכל תחומי הדיינות הרלוונטיים כדי לדון ולהורות הלכה בישראל.

למידע נוסף אודות הכולל »


מוסדות ברכת אברהם

רשת כוללים להוראה ודיינות "ברכת אברהם" הוקמה בשנת תשס"ה והיא כיום מחולקת לסניפים שונים בעיר ירושלים. המוסד שם לנגד עיניו כמטרה לגדל את גדולי ישראל של הדור הבא. התלמידים במקום הינם מתמידים ויראי שמים שעוסקים בעמל גדול בלימוד התורה. מסלול הלימודים הוא עמוק מאוד ודורש לימוד מעמיק במיוחד.

למידע נוסף אודות הכולל »


רשימת כוללים של דיינות
רשימת כוללים של דיינות

אנו באקדמיה התורנית ׳לומדים׳ מקווים שעזרנו לכם עם רשימת כוללים של דיינות שאספנו עבורכם. אם יש לכם שאלות נוספות אנו מזמינים אתכם ליצור קשר.

אצלנו באקדמיה התורנית מסמיכים אלפי בוגרים במקצועות הקודש התורניות. למידע נוסף על הקורסים שלנו »

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא דיינות ורבנות
תוצאות מבחני דיינות
איפה אפשר למצוא את תוצאות מבחני דיינות

במאמר זה אנו עוסקים בשאלה איפה ואיך ניתן למצוא את תוצאות המבחנים. סקרנו את המהות והמטרות של מבחני הדיינות, הדרכים השונות למציאת התוצאות, ההבדלים בין פלטפורמות שונות לפרסום תוצאות, מה לעשות לאחר קבלת התוצאות, והחשיבות של שקיפות והגינות בתהליך הבחינה. המאמר מספק מידע חיוני לכל מי שמעוניין להבין יותר על תהליך הכשרת הדיינים בישראל ואת השלבים הנלווים לכך.

קרא עוד »
מבחני דיינות לדוגמא
מבחני דיינות לדוגמא: הצצה לתהליך ההסמכה

הדיינות היא אחת התפקידים החשובים בעולם ההלכתי, והיא מחייבת לא רק היכרות מעמיקה עם התורה וההלכה, אלא גם הבנה רחבה של מגוון סיטואציות בחיים בהם נתקל האדם הדתי והחרדי. אולם, אילו כישורים דרושים לדיין על מנת שיהפוך לכזה?

קרא עוד »
לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט
לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט

בזמן שהעולם הופך להיות כל הזמן יותר דיגיטלי, גם ההשכלה הרוחנית מצאה את דרכה אל המרחב הווירטואלי. לימודי הסמכה לרבנות באינטרנט פתחו דלתות חדשות לאלפי מתלמדים ברחבי העולם, אשר מחפשים את הדרך להרחיב את ידיעותיהם ולקבל הסמכה תוך כדי התחשבות בזמנם היקר.

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה