מבחני רבנות חופה וקידושין

תוֹכֶן הָעִניָנִים

לכל תחום רבנות ישנן מבחני הסמיכה המתאימים הנערכים כולם מטעם הרבנות הראשית. רק לאחר שהנבחן עובר את המבחן ״מבחני רבנות חופה וקידושין״. הוא יוכל להיכנס לתפקיד אשר אותו הוא למד ועליו הוא נבחן.

אנשים שעומדים לקראת מבחנים כאלה יכולים לקבל השראה, ומעט מושג לקראת המבחנים אותם הם עתידים לעבור. כאשר כך הם ידעו פחות או יותר מה עליהם ללמוד? וכיצד עליהם להתכונן לקראת המבחן?

ניקח שאלה לדוגמא מתוך מבחני רבנות לדוגמא חופה וקידושין.

מה קורה כאשר החתן שכח להביא עמו את הטבעת והיא נשארה בבית?

החתן מקדש את הכלה באמצעות טבעת נישואין. אך קורה בהחלט שהחתן הנרגש זוכר הכול אך בדיוק את הפריט הבסיסי והחשוב ביותר, נשאר בבית. מה עושים במקרה שכזה?

אז האמת היא שיש מה לשעות והחתונה לא מתבטלת בעקבות השכחה הזו.

קיימות מספר אפשרויות:

ישנה אפשרות להקנות את הטבעת שנמצאת בבית בקניין סודר. כאן ישנה בעייתיות מסויית כי הקידושין עשויים להיראות בקניין סודר. חכמים הרי תקנו כי אין לקדש באמצעות מתנה שהיא על מנת להחזיר היות והאישה אינה נקנית בחליפין. זו הסיבה שישנה מחלוקת של ממש האם ישנה אפשרות לקדש באמצעות הקנאה של טבעת בקניין סודר.

ישנה אפשרות נוספת והיא שאחד מהנוכחים בחתונה יעניק לחתן טבעת במתנה גמורה, וכך הוא יקדש את כלתו. אם הכלה תרצה להשיב לאחר הקידושין את הטבעת לזה שהעניק אותה לחתנה, הרי שאין בכך כל פסול. ישנה גם אפשרות שיהיה תנאי מראש כי מדובר במתנה שהיא על מנת להחזיר. וגם לא תהיה בכך כל בעיה, כל עוד שהחתן אכן נותן אותה לכלתו במתנה גמורה. למעשה הוא נותן לה את כל מה שיש לו בטבעת. כל זה בתנאי שהטבעת נתונה לה למשך זמן אשר שימוש בטבעת הוא שווה פרוטה. הרי כל הקידושין חייב להיות בדבר הנאה שהוא שווה פרוטה.

יש אפשרות נוספת וזהו קידושין בכסף. נכון שבדרך כלל מקדשין בטבעת נישואין אך אין בזה באמת חובה. ואם לחתן יש רק כסף, הוא בהחלט יכול לקדש אותה באמצעות זה.

ישנה אפשרות נוספת והיא השכרת המקום שם הטבעת נמצאת כרגע לכלה. היא תקנה את הטבעת בקניין סודר ואת הטבעת היא תקנה בקניין חצר. הבעיה בזה היא שכך שעשויים להיכנס לשאלה. האם 'טלי קידושייך מעל גבי הקרקע היא פעולה דומה ל "טלי גיטך מעל גבי הקרקע שזה לא מועיל".

ברור כי יש מקום להשקיע וללמוד היטב כדי להצליח לענות על השאלות המורכבות. שהן גם עשויות להזדמן בפועל במהלך העיסוק בתפקיד החשוב.

לקרוא על המתכונת החדשה של מבחני הרבנות לחופה וקידושין

לומדים במקום הנכון

כדי להצליח במבחנים ולקבל את הסמיכה בתחום הנחשק. חשוב לפנות למקום לימודים מוכר, איכותי וכזה שאכן מכין היטב את הבוגרים לקרת ההסמכה. כי אחרי הכול מדובר בתפקיד חשוב מעין כמותו למען בניית בתים בישראל בקדושה ובטהרה.

אנו באקדמיה התורנית ׳לומדים׳ מציעים לכם קורס מקיף ונהדר. בעזרתו תעברו בהצלחה רבה ובקלות את מבחני הרבנות הראשית. וגם תלמדו בקורס עורכי חופה וקידושין כיצד להתנהל בשטח בעבודת קודש זו. וגם כיצד לייצר הכנסה קבועה ויציבה ממקצוע זה.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא עורך חופה וקידושין
הברכות לחופה וקידושין
הברכות לחופה וקידושין

לפניכם הברכות לחופה וקידושין – וגם שבע הברכות לאחר ברכת האירוסין. במדריך זה נפרט על הברכות ונסביר כל מה שצריך לדעת טרם הברכה. המשיכו לקרוא

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה