מה הכי כדאי לסופר סת"ם לכתוב

תוֹכֶן הָעִניָנִים

העבודה של סופר סת"ם היא עבודה שיש בה אומנות, היא מצריכה הרבה סבלנות ועיקר העיקרים זו יראת השמים של הסופר. רק סופר ירא שמים יוכל לקבל את ההסמכה לעסוק בכתיבת סת"ם.

כולנו יודעים שהעולם המתקדם שלנו גורם להיעלמותם של מקצועות שונים ועבודות רבות נעשו מיותרות בגלל ההתפתחות הדיגיטלית והמדיה המקוונת. עם זאת יש מקצועות שלעולם לא ייעלמו ויישארו כאן לתמיד. סופר סת"ם, זהו איש מקצוע שלעולם נזדקק לשירותיו.

אין כל דרך אחרת או מקוצרת לכתיבת ספרי תורה, מזוזות או תפילין. כך שמי שרצה לרכוש לו מקצוע שלעולם לא יתיישן ויישאר תמיד עדכני ונחוץ, מומלץ שילך על כתיבת סת"ם. מובן שזה יוכל להצליח רק אם אכן יש לו את ההתאמה הכללית לעבודה מהסוג הזה. והוא מוכן ללמוד את כל רזי המקצוע בצורה יסודית ומסודרת.

כתיבת סת"ם – מקצוע רווחי (?)

אז ברור שאנשים שבאים ללמוד כתיבת סת"ם עושים את זה כדי לפתח לעצמם אפיק מפרנס בתחום שיש לו ביקוש. השאלה היא האם אכן מדובר במקצוע רווחי. כאן חשוב לחדד ולומר. יש אנשים שאכן ייכנסו לתחום הזה בשיא הרצינות. הם ישקיעו את כל הזמן הנדרש, הם יתאמנו כמה שצריך וגם כאשר הם כבר ידעו לכתוב היטב הם לא יתעצלו אלא יישבו כמה שיידרש על מלאכת הכתיבה.

אנשים שיעשו את כל זה בהתמדה יוכלו בסופו של דבר להגיע לרווחים נאים מאוד.

אז השאלה היא על מה הכי כדאי ללכת. מה הכי רווחי לכתוב.

סוגי הכתבי קודש של סופרי סת"ם

אז האמת היא שיש כללים בדבר. סופר סת"ם שיוצא לדרך לא יכול לבחור לעצמו מה לכתוב. הוא אמור להתחיל במסלול קבוע מראש שיכניס אותו טוב יותר לתוך המקצוע.

כתיבת מגילת אסתר

לרוב ההנחיה היא להתחיל עם כתיבת מגילות. מגילת אסתר היא מגילה שלא מופיע בה שם ה' ועל כן מתחילים דווקא בה. היות ולכתיבת השם יש גם כן הלכות שונות וכדי לתרגל ולשפשף את סופר הסת"ם בעבודה הוא אמור קודם כל לכתוב כמה מגילות.

אם הוא יכתוב בצורה מקצועית, מדויקת, איכותית וכמובן גם הלכתית הרי שהוא יוכל לגבות סכום של כ – 5000 ₪ כבר על המגילה הראשונה. ככל שהוא יתנסה עוד ויהפוך לסופר מומחה יותר הרי שהוא יוכל לתמחר את המגילות שלו ביותר ואף למכור אותם ב – 7000 -8000 ₪.

אם הוא ינסה למכור את המגילה שלו בתקופה שך פורים הרי שיש סיכוי להגיע גם לרווח של 10,000 ₪ עבור מגילה שכתובה היטב.

כתיבת מזוזות

אדם שכבר יודע לכתוב מגילות והתנסה בהם יוכל להתקדם לכתיבת מזוזות. כתיבת מזוזות שווה הרבה יותר. היות ומדובר בעבודה די קצרה שלא כוללת הרבה טקסטים. והמחיר של כל מזוזה יכולה להגיע ל – 200 ₪ ויותר. העניין הוא שלרוב אנשים מזמינים יותר ממזוזה אחת בבת אחת. כי ברוב המקרים אנשים מזמינים מזוזות לכל פתחי הבית כשהם באים להתגורר בו.

עם זאת, כתיבה של מזוזה מהודרת היא הרבה יותר מחייבת ויש בה הרבה הלכות מורכבות. כל הנושא של תיקון טעויות או תיקון של שם השם הוא לגמרי לא פשוט ורק מי שכבר לגמרי בקי הן בכתיבה והן בכל ההלכות, יכול לעשות את העבודה.

כתיבת תפילין די דומה לכתיבת מזוזות מבחינת ההלכות ומבחינת השכר.

כתיבת ספר תורה

כתיבה של ספר תורה היא כנראה הכי רווחית. ומחיר של כתיבת הספר עשויה להגיע לעלות של 100,000 ₪ ואף יותר לפי מיומנותו של הסופר. אך מדובר בעבודה ארוכה המתפרסת על פני שנה ויותר. ואם נחלק את הרווח לפי חודש, יצא שהרווח החודשי הממוצע מספר תורה יהיה 10,000 ₪.

ההמלצה הכי טובה היא לשלב כתיבת ספר תורה. יחד עם כתיבת מזוזות וכתבי קודש שניתן לכותבם מהר מאוד.

כתיבת תפילין

לכתוב תפילין מהודרות לא כל סופר יכול, מאחר ובדרך כלל הכתיבה היא באותיות מאוד קטנות. המחיר הממוצע לכתיבה של תפילין נע בין 800 ל- 3,000 ₪ בממוצע. והמחיר משתנה בין סוגי התפילין וסוגי הכתב של תפילין. (למידע נוסף לחצו מחיר תפילין).

לכן לא כל סופר סת"ם ממהר להתחיל לעשות בכתיבת תפילין. אך למי שיש את היכולת והסבלנות לכתיבת תפילין אכן מדובר בתחום מאוד ריווחי. וכל נער בעם ישראל יהיה זקוק לתפילין ביום הבר מצווה שלו.

לסיכום – אלו הכתבים שהכי כדאי לסופר סת"ם לכתוב

אם שאלתם מה הכי כדאי לסופר סת"ם לכתוב? השתדלנו לתת לכם כאן מענה מקיף. ומקווים שעזרנו לכם להחליט במה כדאי לכם להתמקצע. בסופו של דבר כאשר תהיו ממוקדים בסוג הכתיבה שאתם בחרתם. אתם תהפכו במשך הזמן להיות מקצוענים לאותו כתב קודש שבחרתם. וההמלצות יתחילו לגדול ולהגיע לאוזניהם של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. וגם תעשו זאת בפחות מאמץ וזמן וגם המחיר שלכם יוכל להעלות בהתאם למקצוענות שלכם.

מה הכי כדאי לסופר סתם לכתוב

לימודי כתיבת סת"ם

אם אתה מתעניין בכתיבת סת"ם ואתה מעוניין לעסוק במקצוע קודש זה. ועדיין לא התחלת לעשות דבר בנושא, כנראה שנשלחת לכאן בכוונה. אנו באקדמיה התורנית 'לומדים' מציעים מגוון קורסים במקצועות קודש. ובניהם הכשרת סופרי סת"ם מוסמכים, למידע נוסף לחץ כאן » קורס סופר סתם.

ציוד לסופרי סת"ם

בחנות הדיגיטלית שלנו 'לומדים SHOPS' ניתן למצוא את כל הציוד הנדרש לסופרי סתם. ציוד איכותי ביותר ובמחירים הכי שווים. כמו למשל: שולחן לסופרי סתם, קלף למגילות, קולמוסים מנירוסטה ועוד המון… לראות את כל המוצרים לחצו על הכפתור.

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא » מה המחיר שסופר סתם צריך לגבות על מזוזה ותפילין

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא סופר סתם
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה