מה המחיר שסופר סתם צריך לגבות על מזוזה ותפילין

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מה המחיר שסופר סתם צריך לגבות על מזוזה ותפילין? במאמר זה נסביר על נושא המחירים של סופר סתם. כמה צריך לגבות על מזוזה? וכמה על תפילין? נרחיב על הנושא כדי לתת לכם את המידע שאתם זקוקים לו.

הקדמה

כל יהדי זקוק למספר מזוזות עבור כל פתחי הבית. היהודי זקוק אף לזוג תפילין. שני אלו יש להם הרבה דינים והלכות איך הם אמורים להיות, להיראות ולהיכתב. לא מדובר כאן במוצרי שאפשר לייצר בפס ייצור. אי אפשר להדפיס או לצלם את הטקסטים שאמורים להיות בתוך בתי המזוזה או בתוך בתי התפילין.

כל אות אמורה להיכתב בפני עצמה על פי כל הכללים והדיוקים. מעבר לכך ישנה חשיבות רבה לבחירה של הקלף על גביו ייכתבו הטקסטים כמו גם בחירה נכונה בדיו ובקסת. כך שבהחלט מדובר בעבודה יקרה שצריכה להיות מתומחרת בהתאם.

כמה שווה לשלם על מזוזה?

אז הבנתם שיש כללים ויש חומרי גלם וכל זה מרכיב את המחיר של המזוזה. ניכנס לעומק ונבדוק את כל הרכיבים של המזוזה, יחד עם העבודה שיש להשקיע במזוזה.

מרכיב המחיר

  • הקלף עבור המזוזה עולה בערך 20 עד 30 ₪.
  • הכתיבה של המזוזה אם היא נעשית בנוסח האר"י ז"ל אורכת בערך שעתיים.
    השכר בישראל לשעת עבודה עומד על כחמישים שקלים.
  • נוסיף על זה את עלות החומרים, הקלף, הדיו, בית המזוזה, הוצאות שכירות של חדר הסופרים.

כדאי לדעת! כי בכתיבה של מזוזה, אם ישנה טעות, לא תמיד מותר לתקן אותה ויש פשוט להתחיל מתחילה. מה שמייקר עוד יותר את העלות של המזוזה.

מחירון מזוזות

מחיר מינימליעלות מינימלית ממש 120 ₪ למזוזה.
מחיר ממוצע250 ₪ למזוזה.
מחיר גבוה למזוזה מהודרת500 ₪ למזוזה. (בדרך כלל אצל סופר וותיק ומבוקש ביותר)

ויש גם מחירים גבוהים מאלו והם כן הגיוניים. הכל תלוי בדרישות שלכם.

אם אתם מקבלים הצעת מחיר שהיא נמוכה מ- 120 ₪ למזוזה. זה בהחלט אמור להדליק נורה אדומה! יכול להיות כי מדובר במזוזה שנכתבה שלא בצורה נכונה. במהירות רבה ובלי הקפדה על כל ההלכות. וזה גם יכול להיות מזוזה גנובה או כזו שמודפסת במכונת דפוס.

כמה שווה לשלם על תפילין?

בתפילין יש לנו מעבר לקלף שנמצא בתוך בתי התפילין, גם את בתי התפילין, הרצועות והפרשיות. בתי התפילין מתומחרים בנפרד מהקלף שבתוך התפילין היות ולרוב הם מיוצרים על ידי שני בעלי מקצוע נפרדים.

אנחנו כאן כדי לבדוק את העלות של התפילין באופן גלובאלי. כאשר חשוב לציין כי העלות של הקלף של התפילין משפיע במידה רבה על העלות הסופית.

מחירון תפילין

אז בגדול יש לנו כמה דרגות בתפילין.

תפילין כשרותהעלות שלהם נעה בין 800 ₪ ועד ל – 1200 ₪
תפילין המהודרותהמחיר שלהם נע בין 1,300 ₪ ועד 2,000 ₪
תפילין מהדרין (ברמת הידור גבוהה במיוחד)המחיר שלהן נע בין 2,100 ₪ עד 3,500 ₪.

ההבדל במחירים נעוץ הן בסוג הבהמה אשר ממנה נעשו הבתים כאשר יש הבדל גדול בין העור של בהמה דקה לבין עור של בהמה גסה. מלבד זאת יש את הפער במחירים מבחינת הקלף, איכותו וכשרותו.

ככל שהסופר סת"ם יהיה מקצועי ומומחה יותר ובעל כתב יפה יותר, הרי שהמחיר יעלה בהתאם.

יראת שמים לפני הכול

מלבד הכתב היפה, שזה גם כן מרכיב חשוב ב'זה קלי ואנווהו', ישנה חשיבות רבה מאוד להקפדה על כל כללי ההלכה בעת הכתיבה. נשים לא יודעים אך יש הרבה בעיות בכתיבה של סופרים שהם אינם יראי שמים. מדובר בתקלות שגם אם נגיה אותם לא תמיד נוכל לעלות עליהם. כמו למשל כאשר ישנה טעות בכתיבה ומבקשים לתקן אותה, אי אפשר תמיד לעשות את התיקונים. יש לזה כללים ברורים שרק איש מקצוע ידע להצביע עליהם.

המחיר אותו יגבה הסופר סת"ם על תפילין ינוע בין 800 ₪ עד 2000 ₪ כשזה תלוי במקצועיות והניסיון של סופר הסת"ם.

שאלות ותשובות

כמה סופר סתם צריך לגבות על מזוזה?

המחיר משתנה כמובן לפי רמת הכתיבה של הסופר, וסוג המזוזה המבוקש. מחיר ממוצע למזוזה כשרה נע בין 120 ל 300 ₪ למזוזה. לפירוט מלא הכנסו למאמר.

כמה סופר סתם צריך לגבות על תפילין?

גם כאן המחיר משתנה בהתאם לרמת הסופר וגם לפי רמת הידור התפילין. יש עוד פרמטרים שמשפיעים על המחיר כמו נוסח התפילין וכו'… המחיר הממוצע לתפילין מהודרות נע בין 1,300 ₪ ועד 2,000 ₪. לפירוט מלא הכנסו למאמר.

מה משפיע על המחירים של סופר סתם?

המשפיע העיקרי הוא כמו הזמן המושקע בכתיבה, בשילוב עם רמתו של הסופר סת"ם. ישנם גם את החומרים שנלקחים בחשבון אך זה לא המשפיע העקרי. וכמובן רמת יראת שמים של הסופר, ששמו בדרך כלל של סופר מצליח הולך לפניו.

לסיכום – מה המחיר שסופר סתם צריך לגבות על מזוזה ותפילין? זה שאלה שאין לה תשובה חד משמעית. אך השתדלנו כאן במאמר לתת לכם טווח מחירים, כדי שתראו שאתם על הגל הנכון.

אם אתם רוצים לעשות במקצוע של כתיבת סת"ם, כגון: מזוזות, תפילין, ספרי תורה וכו'… ולהתפרנס בכבוד ממקצוע קודש חשוב זה, אנו מזמינים אתכם לקרוא על הקורס שלנו. באקדמיה התורנית 'לומדים' יש לנו הכשרה מיוחדת ומקצועית עבור סופרי סת"ם, למידע נוסף לחצו על הלינק – קורס סופר סתם.

אולי יעניין אותך לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא סופר סתם, תפילין
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה