המסלול לתפקיד סופר סת"ם מוסמך

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הביקוש לסופרי סת"ם עולה כל הזמן. האוכלוסייה הגדלה בהתמדה זקוקה למזוזות, לתפילין וגם לספרי תורה ומגילות. בנוסף לביקוש הרב חייבים לזכור כי בכל מה שקשור לייצור של כל תשמישי הקדושה הללו אין קיצורי דרך. למרות שבכל תחום יש לנו היום חידושים ופיתוחים. המאפשרים לנו. לקבל מכל מוצר. הרבה יותר. בפחות זמן. ועם פחות כוח אדם. אנחנו כאן האקדמיה התורנית. נסביר לכם בפוסט זה מה המסלול לתפקיד. של "סופר סת"ם" מוסמך.

הרי שבכתיבת סת"ם דבר כזה לא קרה והוא גם לא יקרה. היות ואת כתיבת הסת"ם חייבים לעשות בעבודת יד, עם קסת ודיו בדיוק כפי שהדברים נעשו גם לפני מאות ואלפי שנים. .

המסלול ל – "סופר סת"ם"

אז אדם שרואה את עצמו מתאים לעבודה הזו. יכול בהחלט להיכנס לאחר המכונים המציעים את לימודי הסת"ם ופשוט ללמוד את האומנות ואת המקצוע. השאלה אם כל זה יספיק? אחרי שהאדם יידע לכתוב בכתב סופרים הוא כבר יוכל לצאת לדרך? התשובה היא ש – לא! כדי להיות. "סופר סת"ם". אמורים לעבור מבחנים מיוחדים. ואמורים גם לקבל תעודה שתאשר. כי אכן "סופר סת"ם" רשאי לעסוק בתחום הקדוש והמיוחד הזה.

השאלה היא מי אמור להעניק את התעודה. ואיך מגיעים לתואר הזה של "סופר סת"ם" מוסמך. את כל זה ננסה לבדוק כאן.

האקדמיה התורנית – לומדים –

המסלול עד לתעודה של – "סופר סת"ם" מוסמך

אז האמת היא שאם תבחרו את האקדמיה התורנית – לומדים. אתם תמצאו את המסלול הנכון. לתפקיד של. "סופר סת"ם" מוסמך. ולא תצטרכו להתייגע ולחפש בעצמכם את כל הפרטים.

לקראת ההסמכה של. "סופר סת"ם". באקדמיה התורנית ידאגו עבורכם לליווי מלא ומקצועי לאורך כל הדרך. עד שאכן תגיעו לישורת האחרונה. ולתעודה של "סופר סת"ם" מוסמך.

באקדמיה התורנית יעניקו לכם את הקורס הכי יסודי. בו תלמדו את כל רזי המקצוע שמבוסס כמובן על כל ההלכות של כתיבת סת"ם. אתם תשמעו שיעורים מפי רבנים ומפי סופרי סת"ם ותלמדו את כל ההלכות הקשורות לתחום.

עם סיום הלימודים תיגשו כמובן למבחני ההסמכה. כאשר הרבנות הראשית למעשה אמורה להעניק לכם את התעודה בסופו של תהליך.

משמרת סת"ם היא זו שלמעשה מאגדת תחת ידיה את רשימת הסופרים המוסמכים. שיכולים לעסוק במלאכת כתיבת הסת"ם.

לא כל אחד יכול להיות. "סופר סת"ם"

אז זה נראה אולי כמו מסלול די ברור ודי מוגדר ואולי אפילו פשוט. אך האמת היא שזה לגמרי לא כך. כדי להיות "סופר סת"ם". חייב הסופר להיות אדם ירא שמים שאפשר יהיה לסמוך עליו שגם כאשר אף אחד אינו רואה הוא עדיין יקפיד על כל הכללים ועל כל ההלכות. כך למשל לא תמיד מותר לתקן טעויות בכתיבה. במיוחד כשמדובר בתפילין ומזוזות. יש לזה הרבה פרטים ופרטי פרטים ומזוזה שעברה תיקון שלא במקום המותר היא למעשה מזוזה פסולה. בהגהה ובבדיקה ש המזוזה אי אפשר יהיה לעלות על הבעיה ורק האמינות ויראת השמיים של הסופר היא זו שאמורה לקבוע כאן את כשרות הכתב.

מלבד זאת ברור שצריך את הכישורים ואת הסבלנות כמו גם את הדיוק בכתיבה. אדם שלא יודע לכתוב היטב או שהכתב שלו לא יפה, לא באמת יוכל להצליח בכתיבה.

היכנסו ללמוד על האותיות של כתיבת סתם

האקדמיה התורנית לומדים –

החממה לסופר הסתם שבדרך

בגלל שמדובר במקצוע הדורש כל כך הרבה מצד הסופר. חשוב שהוא יקבל את כל הידע. ואת כל הכלים במקום מסודר תחת קורת גג אחת. זה בדיוק מה שאנחנו באקדמיה התורנית לומדים עושים.

הבוגרים שלנו מעידים. כי הם אכן יצאו מצוידים, עם כל הידע ועם כל מה שהם היו צריכים כדי לצאת לדרך החדשה בעיסוק הקדוש.

לקורס "סופר סת"ם" ולקורסים נוספים שלנו הקליקו כאן

אולי יעניין אותך לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא כללי, סופר סתם
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה