מה זה רועה רוחני

תוֹכֶן הָעִניָנִים

בכל עיר ובכל שכונה אמור להיות רועה רוחני. שהוא למעשה מורה הדרך של כל בני הקהילה. כאשר התפקיד שלו הוא לענות על שאלות שצצות בחיי היום יום בקרב בני הקהילה. הוא גם אמור לשלוט ולתת את הטון בכל שקשור להנהגות הרוחניות של הקהילה כולה.

לא כל אחד יכול להיות רועה רוחני. כדי לעבוד בתפקיד כזה אמור להיות אדם משכמו ומעלה. אדם שהוא בעל אישיות חיובית, יש לו ידע הלכתי בכל מה שהוא אמור להישאל או לפסוק. והוא גם אדם כריזמטי שיש לו כושר מנהיגות.

התכונות הללו עדיין אינן מספיקות. כי על מנת שהרועה הרוחני אכן יוכל לתפקד בתפקיד רם מעלה שכזה. הוא אמור לקבל גם הסמכה מטעם הרבנות הראשית. רק לאחר שתהיה בידו תעודה מתאימה יחד עם הסמכה הוא יוכל להתחיל לעבוד באופן רשמי כרועה רוחני. התעודה שהוא יקבל יפתח עבורו שערים בכל מקום. הן בכל רחבי הארץ והן בכל העולם כולו.

רועה רוחני – היכן לומדים את המקצוע

כדי להיות רועה רוחני אמורים ללמוד את כל הנושאים הרלוונטיים הקשורים לעבודה הזו. זה כולל את כל חלקי השולחן ערוך. שם מופיעים ההלכות המעשיות, אשר לרוב קורה והרועה הרוחני נשאל עליהם מצד בני קהילתו. זה כולל גם לימודי מנהיגות שאותם נדרשים הרועים הרוחניים להציג. וכך גם לומדים איך וכיצד לנהוג במצבים או סיטואציות שונות שאר בהם עשוי להיקלע עם הזמן ועם התפקיד.

את כל זה אפשר ללמוד במכון המיוחד ללימודי מקצועות הדת. אצלנו באקדמיה התורנית 'לומדים' שמים דגש על לימודים מקצועיים וערכיים של כל מה שצריך כדי לתפקד היטב במשרה כזו של רועה רוחני. זאת לצד שורה ארוכה של מקצועות קודש אותם ניתן ללמוד ולרכוש באקדמיה. כך למשל אפשר לרכוש ידע מקצועי בתחום של כתיבת סת"ם, בתחום של שחיטה, בתחום של השגחת כשרות ולמעשה בכל מקצוע רוחני בו אפשר לעבוד ולהתמקצע.

מבחן רועה רוחני – מה זה?

לאחר שהתלמיד מסיים את הקורס של רועה רוחני. שזהו למעשה קורס שאורכו הוא שנה וחצי, הוא יוכל לגשת למבחן של רועה רוחני. המדובר הוא במבחן שנערך מטעם הרבנות הראשית כאשר רק לאחר שהתלמיד יעבור את המבחן בציון של לכל הפחות 80% הוא יוכל להתקדם הלאה ולקבל את ההסמכה ואת התעודה הנכספת.

בקורס נעשים מאמצים להכשיר את התלמידים לקראת המבחן על מנת שהם אכן יוכלו להצליח בו ולצאת בסופו של דבר לדרך עם כל הידע הנדרש ועם כל התעודות הרשמיות הנצרכות.

מקצוע עם הרבה אחריות

חשוב לזכור כי להיות רועה רוחני זה מקצוע שיש בו הרבה מאוד אחריות. האדם שנוטל על עצמו את עול המקצוע הזה הוא למעשה אדם שנכנס לסוג של שיעבוד. הוא מחויב לציבור שעליו הוא אמון להורות לו וללמד אותו. הוא צריך להיות פנוי וזמין על מנת שאפשר יהיה לגשת אליו עם כל שאלה שעשויה להישאל. מעבר לכך הוא חייב להיות אדם נעים הליכות ונעים שיחה כדי שבני הקהילה לא יחששו מפניו ולא יהססו לגשת אליו בכל בעיה שתתעורר או שאלה הלכתית שתישאל.

ברור שכדי לעסוק במקצוע כזה יש ללמוד היטב, להתכונן כראוי, לשלוט היטב בכל החומרים וכמובן לקבל את ההסמכה ואת התעודה המתאימה מטעם הרבנות הראשית כדי לעסוק במקצוע.

אדם שמקבל תעודה מטעם הרבנות הראשית. יוכל אחר כך לצאת ולעבוד בכל מקום בארץ ובעולם כרועה רוחני.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא רועה רוחני
מבחן רועה רוחני
מבחן רועה רוחני

בכל קהילה ובכל עיר צריך שיהיה רועה רוחני הרועה הרוחני אמור לדאוג לרמה הרוחנית של הקהילה ולדאוג לרומם את רוחה בכל מה שקשור לתורה. ליראת

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה