מבחן רועה רוחני

תוֹכֶן הָעִניָנִים

בכל קהילה ובכל עיר צריך שיהיה רועה רוחני

הרועה הרוחני אמור לדאוג לרמה הרוחנית של הקהילה ולדאוג לרומם את רוחה בכל מה שקשור לתורה. ליראת שמים ולשמירת המצוות וההלכות כולן. האקדמיה התורנית עושה מבחן רועה רוחני במסגרת הקורס, שבסופו מקבלים תעודה של רועה רוחני מוסמך.

כפי שאתם מבינים, לרועה הרוחני יש הרבה מאוד עול על הכתפיים. כאשר כל הנושאים הרוחניים של צאן מרעיתו נמצא תחת אחריותו.

רק אדם שיש לו את הרצון ואת היכולת להשפיע על אנשים. הוא מסוגל ליטול על שכמו את משא הציבור והוא בעל אחריות וידע הלכתי בכל מה שחשוב לרועה רוחני לדעת, יוכל לתפקד בתפקיד חשוב ורב ערך שכזה.

קורס רועה רוחני

אצלנו במכון ישנם קורסים רבים למקצועות דת שונים. יש קורסים למוהלים ויש קורסים לשוחטים. בנוסף יש קורסים לכתיבת סת"ם ויש קורסים למשגיחי כשרות. יש גם קורסים לטוענים רבניים וקורסים למשגיחי כשרות. אך אפשר לומר כי קורס כזה של רועה רוחני הוא מקצוע שונה מכולם. מדובר בתחום הדורש הרבה ידע הלכתי לצד יכולות רגשיות גבוהות מאוד. ויכולת שליטה בצורה נעימה ונינוחה על כל הנעשה בקרב התושבים או בני הקהילה.

אנחנו מציעים לימודי מקצוע. אשר בהם יוכל כל מי שרואה את עצמו, מתאים לתפקד במקצוע הזה של רועה רוחני. לקבל את כל הכלים הנדרשים לצד מבחנים מיוחדים שהם נעשים מטעם הרבנות הראשית. כאשר בסיומן יוכל התלמיד להתחיל לעסוק בעבודה כרועה רוחני בכל קהילה ולא משנה אם זה יהיה בארץ או מחוצה לה.

מיהו קהל היעד שמגיע ללמוד קורס רועה רוחני?

קורס רועה רוחני עשוי להתאים אך ורק לאנשים שנמצאים ועומדים בקריטריונים הבאים:

  1. אדם שהוא בעל יראת שמים.
  2. מתאים לאדם שיש לו ידע מקיף בכל הלכות השולחן ערוך.
  3. אדם שיש לו את הרצון ואת הניצוץ להיות רועה רוחני.

מהי המתכונת של הקורס?

בקורס לומדים התלמידים בעיקר שני תחומים מרכזיים (הקורס נמשך למשך שנה וחצי).

  1. הלכה – זהן הבסיס שכל רועה רוחני אמור לדעת ולשלוט בו ועל כן. מעמיקים בקורס בכל ההלכות הנדרשות לרועה רוחני. ונושאים אשר בהם הוא יצטרך לפסוק במהלך כהונתו. הוא כמובן אמור לשלוט היטב בכל הנושאים הבוערים. ואלו אשר בהם יש הרבה שאלות והרבה ספיקות וחוסר בהירות.
  2. הובלת קהילה – מדובר באומנות מיוחדת בפני עצמה. לרוב, אנשים שהולכים על עבודה כזו של רועה רוחני, יש להם את כושר המנהיגות וההובלה. והם כבר נפגשו עם התכונה הזו בכמה וכמה צמתים בחיים. צריך להבין שרק אנשים שיש להם את זה – יש להם את זה. הם רק צריכים אולי לטפח את זה עוד קצת כדי להתאים את עצמם לנעליים הגדולות של הרועה הרוחני.
  3. הכנה למבחן – במהלך הקורס מקבלים התלמידים את כל הידע הנדרש. ואת כל הכלים הנצרכים כדי שיצליחו לעמוד אחר כך, עם סיום הלימודים במבחן שייערך מטעם הרבנות הראשית.

תעודה והסמכה

לאחר סיום הקורס וסיום מסלול הלימודים עוברים התלמידים מבחן מיוחד שהוא נעשה בשיתוף עם הרבנות הראשית. רק מי שעובר את המבחן בהצלחה בציון עובר שזה אומר ציון של מעל 80%, יוכל לקבל בסופו של דבר את ההסמכה ואת התעודה לצאת לדרך כרועה רוחני.

חשוב לדעת כי ללא תעודה אי אפשר להתקבל בצורה רשמית כרועה רוחני. וגם לא להשתכר כמו רועה רוחני מוכר.

התעודה פותחת שערים לכל מצטיין שעובר את המבחן בהצלחה כאשר הוא יוכל לתפקד כרועה רוחני בכל קהילה ובכל שכונה הן בארץ והן בעולם כולו.

אולי יעניין אותך לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא רועה רוחני
רועה רוחני
מה זה רועה רוחני

בכל עיר ובכל שכונה אמור להיות רועה רוחני. שהוא למעשה מורה הדרך של כל בני הקהילה. כאשר התפקיד שלו הוא לענות על שאלות שצצות בחיי

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה