כיצד להיות מוהל מוסמך

תוֹכֶן הָעִניָנִים

למוהל יש חלק מאוד חשוב ומוערך ביצירת שרשרת הדורות של העם היהודי. העיסוק של המוהל הוא למעשה הכנסה של ילדי ישראל לבריתו של אברהם אבינו. במאמר זה אנו נענה על השאלה כיצד להיות מוהל מוסמך.

כדי להיות מוהל לא די בידע פרקטי ומיומנות בביצוע בריתות בפועל. זה היה נכון בעבר. כיום יש מודעות גבוהה בכל מה שקשור לנושא של סיכונים, בעת ביצוע ברית מילה. ועל כן חשוב כל כך לבצע בריתות מילה אך ורק בעזרת מוהלים. שלמדו לעומק את כל הנושא, הם נבחנו עליו והם קבלו תעודה ורישיון לעסוק כמוהלים.

חשוב לציין שמבחינה חוקית אין באמת חובה על מוהל להחזיק בתעודה מקצועית. אך היות והיום זה כבר כל כך ברור וידוע. וכי כולם מודעים לכך שאין לפנות אל מוהל שאינו בקי בכל התחומים הרלוונטיים. המשיקים אף הם לנושא ברית מילה, הרי שמוהל שאינו טורח ללמוד את הנושא כדי לקבל תעודה, לא באמת יהיה מועסק. כי ההורים היום מחפשים אך ורק מוהלים מוסמכים.

כיצד להיות מוהל מוסמך

אין חוק (עדיין) בישראל שמסדיר את כל הנושא של עבודת המוהל. בעבר הועלו הצעות חוק שונות אך אלו לא הצליחו להגיע לכדי חוקים של ממש. מה שלמעשה יצר תחום שנמצא במקום בעייתי. מצד אחד כמעט ואין יהודי בישראל שיוותר על ביצוע ברית מילה לרך הנולד. מנגד, אין תקנים מסודרים להגדרת מוהל שהוא אכן מוסמך. ורשאי על פי חוק לבצע ברית מילה.

אך האמת היא לא אלמן ישראל ובדיוק לצורך מטרה זו הוקמה הוועדה לפיקוח על מוהלים. מדובר בוועדה מיוחדת שיוסדה על ידי פרופ' אברהם שטיינברג. שלקח על עצמו את ניהול הוועדה על כל הכרוך בכך. בעזרת הוועדה ניתן לעקוב היום אחר המוהלים המורשים והמוסמכים לעבוד כמוהלים.

מה עושה הוועדה?

הוועדה לפיקוח על מוהלים, גיבשה שורה של נהלים. ושל הוראות לאחר שנערכו על כך דיונים רבים ואלו מחייבים את המוהלים.

היא שמה דגש על כל הדרישות ההלכתיות וקיום הברית על פי כללי ההלכה לצד שמירה על הדרישות הרפואיות. היא דורשת כי ברית המילה תתבצע בתנאי סטריליזציה גבוהים והיא גם עוקבת כל הזמן אחר הפעילות  של המוהלים כולם המוסמכים על ידה. אם עולה תלונה כלשהי, הרי שהיא נבדקת היטב ולעיתים אף מוטלים סנקציות על מוהלים עליהם התלוננו.

ממקרים רבים שנבדקו עולה כי רוב רובם של התלונות הגיעו על מוהלים של היו מוסמכים על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים.

הדרך להיות מוהל מוסמך

כדי להיות מוהל מוסמך, יש שורה של תנאים אשר בהם אמור המוהל לעמוד.

ראשית הוא צריך ללמוד היטב את המקצוע ולהתנסות בפועל בעריכת בריתות. הוא גם חייב להיבחן ולהוכיח בקיאות בכל מה שקשור לעריכת ברית מילה.

מעבר לכך, כאשר הוא מגיש את הבקשה. לקבלת הסמכה לעריכת ברית מילה, יהיה עליו לעמוד בתנאים הבאים:

  • הוא אמור להיות אדם חרדי, דתי שומר תורה ומצוות.
  • להגיש תעודה מטעם מומחה או מוהל. אשר אצלו הוא למד כאשר בתעודה יופיע מה הוא למד וכמה הוא התנסה בעריכת בריתות בפועל.
  • צריך להגיש המלצה מרב שמכיר אותו באופן אישי ויכול להעיד עליו ועל האישיות שלו.
  • הוא צריך להגיש אישור רפואי המצהיר כי הוא נבדק באופן כללי. וכי אין לו כל בעיה רפואית שמונעת ממנו לעבוד כמוהל. אם אלו בעיות נוירולוגיות ואם זה בעיה של רעד וכן הלאה.
  • צריך להגיש אישור מאופטומטריסט שמצב הראיה שלו תקין.
  • הוא צריך לקבל את כל החיסונים לצהבת.
קורס מוהלים
אקדמיה תורנית לומדים

מה לומדים באקדמיה התורנית לקראת קבלת ההסמכה המיוחלת?

האקדמיה התורנית מאפשרת לכל מי שרואה את עצמו מתאים. ללמוד את הנושא ולהפוך למקצוען. בתחום הזה של עריכת ברית מילה. וכל זה אצלנו בקורס מוהלים.

לימודי מוהל מוסך כולל:

  • לימוד הלכתי – הלימוד ההלכתי כולל את כל ההסבר בנושא של ברית מילה. כולל כמובן כל ההלכות בביצוע ברית מילה.
  • לימוד מעשי – זה כולל תרגול על בובות ומודלים וכן צפייה בהסרטות ובריתות מילה בפועל.
  • נושא רפואי – לימוד של כל הסיכונים האפשריים. עם הנחיות איך וכיצד להתמודד עם כל אחד מהם.
  • עריכת ברית – לאחר כל הלימוד המקיף יכול התלמיד להתנסות בביצוע ברית מילה. באקדמיה התורנית מעניקים את כל הכלים לכל מוהל שרוצה לקבל את ההסמכה הדרושה.
לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא מוהלים
רשימת מוהלים מוסמכים
רשימת מוהלים מוסמכים: כל מה שצריך לדעת לפני הברית

טקס הברית היא אחת המצוות העתיקות והחשובות ביותר במסורת היהודית. היא מסמלת את הכנסת הרך הנולד לעם היהודי לפי מסורת אבותיו. בחרתם לבצע את המצווה החשובה הזו, וכעת הגעתם לשלב בו אתם צריכים לבחור את האדם המתאים לביצוע הברית.

קרא עוד »
תעריף מוהלים

לפני שניכנס לנושא של התעריף לברית מילה, חשוב לנו לציין כי לבריאותו של התינוק אין מחיר. כול הורה רוצה לקבל את התוצאה המושלמת ואת הברית

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה