האם יש מוהלים חילוניים?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ברית מילה היא מצווה המוטלת על ההורים, למול את בנם בהגיעו לשמונה ימים מעת הלידה. יש מוהלים חילוניים? במאמר זה נסביר על כך בהרחבה.

הברית יש לה הרבה מאוד כללים הלכתיים והיא הרבה יותר מסתם כך עניין כירורגי.

על מנת לבצע ברית מילה, אמור המוהל להיות אדם בקי בהלכות מילה, ירא שמיים וגם שומר תורה ומצוות. גוי עובד כוכבים לא יכול למול תינוק יהודי. אם התינוק נימול על ידי גוי, הרי שבדיעבד, על פי השולחן ערוך אין צורך לחזור ולהטיף דם. על פי דעתו של הרמ"א יש כן חיוב לחזור ולהטיף דם.

מילה הנעשית על ידי אדם שלא שומר שבת, הרי שעל פי הרמ"א הוא מוגדר כמומר לכל התורה או מומר לעריות והדין שלו הוא כמו גוי.

מילה לפני היום השמיני

המילה מצוותה דווקא ביום השמיני. גם מבחינה רפואית, היום השמיני הוא היום האידיאלי עבור התינוק מבחינת רמת הקרישיות של הדם בגיל הספציפי הזה.

אך ישנם מקרים אשר בהם תינוק נמצא במצב רפואי המחייב את ביצוע ברית המילה תוך שמונה ימים, כלומר טרם מלאו לו שמונה ימים ללידתו. או אז על פי פסק של הרמ"א, אין הבדל אם המוהל יהיה יהודי או גוי, ולעניינו גם חילוני, היות וביצוע של ברית מילה בגיל של פחות משמונה ימים לא נחשבת באמת כברית מילה. בכל מקרה, ברית כזו, אם נותרו ציצין שהם מעכבים את ברית המילה או שבוצעה ברית המילה אך לא נערכה פריעה כדין, הרי שמוטל על יהודי ירא שמים לסיים את המילה לאחר שהתינוק יתרפא או ביום השמיני.

לומדים מילה

אנחנו באקדמיה התורנית פותחים את האפשרות לכל אדם ירא שמים. שרוצה ללמוד את הנושא הזה, של ברית מילה. על כל מה שכרוך בכך. כל תלמיד יקבל את כל הידע העיוני בנושא. לצד תרגול וביצוע סימולציות על בובות. תוך אפשרות להכיר את כל המצבים הקיימים מבחינה אנטומית בביצוע ברית מילה.

מעבר לכך יקבל המוהל גם את כל הידע הרפואי. הנלווה לצורך ביצוע ברית מילה באופן הכי בטוח. עם כל הכלים גם למקרים סבוכים.

כדי לדעת יותר לחצו על הקישור – קורס מוהלים.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא מוהלים
רשימת מוהלים מוסמכים
רשימת מוהלים מוסמכים: כל מה שצריך לדעת לפני הברית

טקס הברית היא אחת המצוות העתיקות והחשובות ביותר במסורת היהודית. היא מסמלת את הכנסת הרך הנולד לעם היהודי לפי מסורת אבותיו. בחרתם לבצע את המצווה החשובה הזו, וכעת הגעתם לשלב בו אתם צריכים לבחור את האדם המתאים לביצוע הברית.

קרא עוד »
תעריף מוהלים

לפני שניכנס לנושא של התעריף לברית מילה, חשוב לנו לציין כי לבריאותו של התינוק אין מחיר. כול הורה רוצה לקבל את התוצאה המושלמת ואת הברית

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה