כמה עולה תפילין בממוצע?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

מצוות הנחת תפילין היא אחת המצוות הבסיסיות של עם ישראל. אנחנו נוהגים להתחיל בהנחת התפילין החל מגיל 13 כי רק מגיל זה מסוגל הנער להבין מהי קדושת התפילין והא גם יודע לשמור על התפילין בקדושה הראויה.

כמה עולים התפילין ובמה יהיה תלוי המחיר של התפילין? נבדוק להלן.

התפילין זה מוצר שעשוי להיות פשוט יחסית והוא גם יכול להיות מהודר בתכלית ההידור עם תוספות של חומרות שונות כאשר אלו משדרגים את הרמה של התפילין מבחינת הכשרות וההידור שלהן.

השאלה היא כמה אמורות לעלות התפילין?

אז כאן לא נוכל לענות ממש תשובה ברורה ומדויקת היות והתפילין הוא מוצר שיכול להיות כשר ברמה בסיסית והוא גם יכול להיות מהודר באופן מיוחד. ברור כי ככל שהתפילין תהיינה מהודרות יותר, הרי שהמחיר שלהן יעלה בהתאם. מה שבעצם אומר כי ככל שהתפילין תהיינה מהודרות יותר כך המחיר שלהן יעלה בהתאם.

התפילין על פי המנהגים

חשוב להבין כי תפילין זה לא מוצר אחיד וקבוע ועל כן אי אפשר לקבוע כאן את המחירון על התפילין.

לכל קהילה יש את המנהגים שלה, יש את ההקפדות שלה ויש גם את החומרות שלה. מה שאומר כי גם בכל קטגוריה של תפילין יש גם טווח של מחירים אשר ינוע על הסקלה שבין תפילין מהודרות באופן מיוחד לתפילין שהן ברמה סטנדרטיות והן כשרות ברמה הבסיסית בלבד.

נוכל לפרט את המחירים של התפילין על פי הסוגים שלהן.

מחירי התפילין

מחיר תפילין רש"י

תפילין רש"י אלו הן התפילין הקלאסיות המקובלות ברוב תפוצות ישראל. מדבר בתפילין שמקובלות על כל הדעות ועל כל השיטות. יש תפילין רש"י המיועדות לאשכנזים ויש גם תפילין רש"י לבני עדות מזרח. כך גם יש תפילין רש"י לנוהגים על פי מנהג חב"ד ויש גם תפילין רש"י שהוא על פי מנהג התימנים.

המחירים של תפילין רש"י נע בטווח שבין 800 ₪ ועד ל3,500 ₪.המחיר תלוי ברמת הכשרות של התפילין כאשר יש תפילין ברמת כשרות בסיסית ויש תפילין מהודרות שהמחיר שלהן מעט גבוה יותר ויש את התפילין 'מהדרין' שהמחיר שלהם יהיה בטווח העליון.

מחיר תפילין דרבנו תם

התפילין דרבינו תם הן תפילין בשיטה שמקובלת בעיקר בקרב בני עדות המזרח, חסידי חב"ד ועוד כאשר לרוב הם מניחים את התפילין הללו בנוסף לתפילין בשיטת רש"י וזאת על מנת לצאת ידי חובה של השיטה הזו של רבינו תם.

גם בתפילין דרבינו תם ישנו טווח של מחירים כאשר הוא נע בין 2,000 ₪ לבין 4,500 ₪.

למחירון תפילין מלא לחצו כאן – מחיר תפילין

כיצד נקבע המחיר של התפילין?

כדי לקבוע את העלות והמחיר של התפילין, מתייחסים לשלושה מרכיבים של התפילין כאשר כל אחד מהם הוא בעל השפעה על איכות התפילין וכהמשך ישיר גם על העלות שלהן.

  1. הפרשיות של התפילין – הפרשיות זה החלק המרכזי והעיקרי של התפילין. בפרשיות כתובים הפסוקים שנקבעו על פי ההלכה כאשר אלו אמורים להיכתב על ידי סופר סת"ם על גבי קלף בהתאם לכל הדקדוקים וההלכות הקשורות להלכות תפילין והלכות כתיבת סת"ם באופן כללי. ככל שהכתיבה תהיה מהודרת יותר המחיר של הפרשיות תהיה גבוהה יותר.
  2. הבתים של התפילין – ישנם מנהגים שונים והידורים שונים בכל מה שקשור לבתי התפילין. ככל שהבתים יהיו מהודרים יותר, המחיר שלהם כמובן יעלה בהתאם.
  3. הרצועות של התפילין – לרצועות של התפילין אין הרבה אפשרויות. הן אמורות להיעשות בעבודת יד והן קיימות במידות רוחב שונות.
מחיר תפילין
מחיר תפילין

אולי יעניין אותך – מה המחיר של בדיקת תפילין?

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא סופר סתם, תפילין
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה