איזה ציוד נדרש לסופר סתם מתחיל? ומאיפה ניתן להשיגו? המדריך המלא

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ציוד לסופר סתם מתחיל: לפני שמתחילים לכתוב בפועל, יש להצטייד בכל הציוד הנדרש כדי שהעבודה אכן תהיה אפשרית. לפניכם רשימת ציוד במיוחד לסופר מתחיל… המשיכו לקרוא

כל מי שרוצה להיכנס לתחום הזה של כתיבת סת"ם צריך כמובן ללמוד את המקצוע בצורה מסודרת ויסודית. לאחר שהוא בקי היטב בכל צורות הכתב, בכתיבה מושלמת של כל האותיות כולל כל הידע הרלוונטי וההלכתי. הוא יכול לקבל את ההסמכה לעסוק בכתיבת סת"ם. זאת כמובן רק לאחר מבחן מקיף שהוא יעבור הן בצד הטכני והן בצד ההלכתי.

ציוד לסופר סתם מתחיל

לפני שמתחילים לכתוב בפועל, יש להצטייד בכל הציוד הנדרש, כדי שהעבודה אכן תהיה אפשרית. ישנה רשימת ציוד ארוכה שחלקה הכרחית למען ביצוע נכון של העבודה. לצד ציוד נוסף של אביזרים שנכנסו לשוק בשנים האחרונות. ואשר אלו נועדו להקל במידה רבה על העבודה של סופר סת"ם.

חשוב להכיר מקרוב את האפשרויות, ולבחור את המוצר שאכן יעשה את העבודה. ותקבלו ממנו את התועלת המצופה מבחינתכם. כדאי בהחלט להשקיע בציוד איכותי היות והוא אמור לשמש את סופר הסת"ם למשך שנים ארוכות של עבודה בתחום. ככל שהציוד יהיה מותאם לסופר הסת"ם וככל שאלו יהיו איכותיים וטובים, הרי שהתועלת שתתקבל מהשימוש בהם תהיה גבוהה וטובה פי כמה. אנחנו כאן עם הרשימה המלאה של כל הציוד הנדרש. אשר בעזרתו תוכלו אכן להגיע אל התוצאות הרצויות ברמה הרצויה.

שולחן סופרים

שולחן סופרים הוא למעשה הכלי העיקרי של הסופר כאשר בלעדיו הוא לא ממש יכול לבצע את העבודה שלו ולכתוב. יש היום שולחנות מיוחדים שנועדו עבור הסופר מה שהופכים את העבודה שלו ליעילה פי כמה וכמה. אך זאת בתנאי שמדובר אכן בשולחן המתאים לצרכיו ולמידותיו של הסופר.

אנחנו עם שולחן נייד לסופרים המאפשר עבודה נוחה ורציפה הודות לתכונות המיוחדות של השולחן.

  • שולחן מתכוונן לכל זווית רצויה ולכל גובה רצוי. כדי שהשולחן יהיה בדיוק במקום הנוח המתאימים לסופר הסת"ם.
  • שולחן עם מקום להנחת הציוד – לסופר הסת"ם ציוד רב המשמש אותו למרות הכתיבה. כל אלו צריכים מקום מתאים כדי למנוע תזוזה, נפילה, שפיכה וכל תאונה אחרת שעשויה לפגום בקלף (שלעתים כבר נכתב). אם יש מקומות מקובעים עבור הציוד הרי שזה בהחלט מייעל את כל העבודה וחוסך סיכונים מיותרים.
  • שולחן מונע החלקה כדי שהקלף יעמוד יציב במקומו ללא תזוזה.
  • משטח לד מובנה בשולחן שמקל על העובדה ומאפשר ראייה חדה וברורה.

שולחן אור מהודר לסופר הסת"ם

שולחן מהודר נייח שהותאם במיוחד לצרכיו של סופר הסת"ם. השולחן מכיל בחלקו המרכזי לוח תאורה לד שמובנה בתוך השולחן. השולחן מתכוונן לזווית הרצויה בהתאם לרצונו של סופר הסתם וכך הוא יכול לעבוד בצורה נוחה ונעימה. שולחן זה מקל מאוד על עבודתו של הסופר בדומה לשולחן הנייד. יש בו גם כן משטח אור מובנה, השולחן מתכוונן לזווית וגובה הרצויים ובסך הכול זהו שולחן המאפשר כתיבה רציפה ונוחה למשך שעותר רבות בכל יום מבי לעייף את הגב, הצוואר או הזרועות.

מפזר אדים

מפזר אדים ענק בתוספת שמן ארומטי

כל מי שמתעסק בכתיבת סת"ם זקוק ללחות באוויר כדי שהקלף וגם הדיו יישארו בלחות המספקת מה שמאפשר לכתוב בצורה נוחה ורציפה.

לשם כך חשוב לרכוש מפזר אדים שישמש את הסופר במהלך הכתיבה והוא ייהנה מאוויר לח בדיוק במידה הרצויה. כאשר ישנה הלחות באחוזים המתאימים, העבודה כולה נעשית נוחה ונינוחה יותר ללא תקלות. במפזר החום אפשר להוסיף שמנים ארומטיים מה שתורם לתחושה ולניקיון האוויר.

קוטם קולמוסים

קוטם קולמוסים

קוטם קולמוסים נועד עבור סופר הסת"ם שעושה שימוש בקולמוס מותאם. בעזרת הקוטם ניתן להגיע בקלות רבה לחדות גבוהה של הקולמוס מה שחוסך הרבה עבודה ידנית בהכנת הקולמוסים.

למי שמכיר את העבודה הרבה הכרוכה בהכנת הקולמוסים לכתיבה. מובן יותר למה אכן כדאי לרכוש את קוטם הקולמוסים. שחוסך זמן עבודה יקר ומוביל לתוצאה מחודדת היטב פי כמה וכמה.

קסת לדיו

אחד הכלים המקלים מאוד על עבודתו של סופר הסתם זו הקסת. בו יכול סופר הסת"ם להניח את הקולמוס. מדובר במשטח כבד שעשוי מחומר אקרילי משובח עם שתי עמדות לצורך הנחת הקולמוסים. לקסת רגלי סיליקון מיוחדים שנועדו להעניק יציבות מרבית לקסת הדיו. כך אין חשש מפני נפילה, הכתמה של הקלף או כל תקלה אחרת.

מגנט לתפיסה של קלף

מגנט להחזקת הקלף

זהו פריט קטן וממש לא יקר אך קשה לדמיין את העבודה בלעדיו. מדובר בפיסת מגנט שנועדה להחזיק את הקלף מוצמד אל שולחן האור או אל מגש הנירוסטה של השולחן. מדובר במגנט איכותי וחזק במיוחד המבטיח עמידות לאורך זמן. כדאי להכיר את המגנט ולא לוותר עליו כי הוא תורם רבות לאיכות העבודה וליעילותו. בעזרתו ניתן לעבוד ברצף בלי שהקלף יזוז ממקומו.

מנורה ניידת לסופר סתם

מנורת לד ניידת

מנורת לד היא למעשה סוג של מנורת לילה אך בבחירה במנורה מתאימה לעבודתו של סופר הסת"ם. ניתן להפיק ממנה תועלת מרובה.

המנורה המתאימה לעבודתו של סופר הסת"ם כוללת:

  • תופסן מיוחד למניעת תזוזה וקיבוע שלו למקום.
  • שלושה מצבי תאורה בהתאם לרצונות וצרכיו של סופר הסת"ם.
  • מוצר שיהיה קומפקטי ולא מסורבל המקל על השימוש.
  • מנורה מתקפלת שיכולה להיכנס גם לתוך כיס.
ציוד לסופר סתם מתחיל
ציוד לסופר סתם מתחיל

לפני שאתם מתחילים לעבוד בפועל מומלץ מאוד לראות ציוד נוסף באתר שלנו. המיועד לסופרי סתם בעזרת ציוד לסופרי סתם איכותי ומתאים. אתם תיהנו בסופו של דבר מעבודה שתתקדם ביעילות גבוהה ומאפשרות לעבוד ברצף בלי שיהיה עליכם לעצור מידי פעם למנוחה, לייצוב הקלף, להגבהה או הנמכה של השולחן או כל אי נוחות אחרת שיהיה עליכם לפתור.

בעזרת כל ציוד שמנינו לעיל, העבודה תהיה נוחה ונעימה גם אם תשבו כך משך שעות ארוכות!

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא סופר סתם
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה