איך למצוא רב מקדש לחופה?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הרב המקדש בחופה הוא זה שלמעשה מנהל את החלק העיקרי של החתונה ואת זה שאמור להיות המרכזי שבו. החופה זה הזמן המכונן אשר בו שני בני הזוג למעשה מקימים את ביתם כדת משה וישראל ונוצר ביניהם ברית הנישואין.

הטקס הוא לא סתם טקס גרידה. מדובר במעמד שמחייב את שני הצדדים והוא אמור להיעשות רק לאחר הכנה מדויקת ומוקפדת מטעם הרב מסדר הקידושין.

רב מקדש עם הסמכה

מיהו הרב שאכן עליו אפשר לסמוך בניהול החופה והקידושין?

כדי שסידור הקידושין אכן ייעשה כמו שצריך, חשוב לפנות אל רב שיש לו את ההסמכה לנהל חופות וקידושין.

אדם שקבל את ההסמכה לכך, אמור ללמוד לעומק את כל הסוגיות הקשורות לניהול החופה וסידור הקידושין. זה כולל הן את החלק ההלכתי של סימנים בשולחן ערוך והן את החלק המעשי בניהול בפועל של החופה.

יש הרבה מנהגים בכל מה שקשור לחופות כאשר לכל קהילה יש את המנהגים שלה ואת ההקפדות שלה. מעבר לכך אמור מסדר הקידושין להיות בקי בכל מה שקשור לכתובה, למילוי נכון שלה, לחתימות של העדים, לטבעת הקידושין ולכל הסיטואציות שעשויות להתעורר במהלך החופה, לפניה או אחריה.

אופי של הרב המקדש

מאוד חשוב לבחור ברב שיתאים לסגנון שלכם. יש כל מיני סוגים של אופי שונים, תוכלו לפגוש ברב מקדש שהוא מאוד רצני, לעומת רב אחר שיהיה בדחן וקליל. כמובן שתלוי באופי של הקהל שלכם, חשוב שתרגישו מאוד בנוח עם הבחירה.

אומנם החלק של החופה הוא חלק מאוד רציני וחשוב שלא יהיה בו טעויות. אך עדיין מומלץ לעשות את החלק הזה מאוד מעניין ולא משעמם חלילה. אז אם הכל שלכם צעיר מאוד וכבד עליו רשמיות ורצינות, בחרו ברב עם חוש הומור שיעניין את הקהל וישתף אותם. ואם הקהל שלכם מבוגר יותר ודתי או חרדי מאוד, אז תבחרו ברב רשמי יותר.

אבל הכי חשוב שתבחרו ברב שעוסק בעריכת חופה וקידושין באופן קבוע. וגם שעבר הסמכה מקצועית. את ההסמכה לא תצטרכו לבקש, אם יש לו כזאת הוא בוודאי יזכיר את זה.

אנו באקדמיה התורנית לומדים, הכשרנו אלפי בוגרים להיות רבנים מוסמכים להיות מקדשי חופה וקידושין. והידע כאן הוא מגיע עם ניסיון רב.

קורס לסידור חופה וקידושין

בעבר היה זה תפקידו של רב העיר או של טובי העיר כאשר אלו היו מסדרים את החופות של בני הקהילה. עם השנים הפך התחום הזה למשהו מושקע יותר כאשר אנשים רוצים לקבל בעסקת חבילה גם את ניהול החופה וההנחיה שלה בצורה מקצועית. האדם שינחה את החופה הוא למעשה זה שגם יעשה את כל החלק ההלכתי של החופה והקידושין.

רב מקדש לחופה אמור ללמוד את הנושא הזה במקום מוכר שגם יגיש אותו למבחנים ברבנות הראשית. לאחר שהוא ילמד היטב את כל הסוגיות הקשורות לדיני חופה וקידושין הוא יוכל לקבל את ההסמכה לעסוק בכך, אך רק לאחר שיעבור את המבחן בהצלחה.

מה לומדים בקורס לניהול חופה וקידושין?

קורס עורכי חופה וקידושין לא מדובר בלימודים פשוטים וקלים. מדובר בקורס מקיף מאוד כיאה לתחום שהוא בעל אחריות רבה כל כך.

במהלך הקורס לומדים להכיר את הכתובות על הנוסחאות שלהן, את הצורך בהקפדה על כל מה שכותבים בכתובה, כולל התאריך המדויק של החתונה, השמות המלאים והמדויקים של החתן והכלה וכן חתימה של העדים. לאחר בחירה נכונה שלהם מהבחינה ההלכתית. מעבר לכך יש את כל ההלכות מתוך חלקי השו"ע, את המנהגים השונים של בני הקהילות, את ההלכות השונות במקרים מיוחדים כמו למשל חופת נידה או כל בעיה שעשויה להתעורר במהלך החופה או אפילו אחריה. ענייני הטבעת, הברכות שנאמרות מתחת לחופה וכן הלאה.

רק לאחר סיום הלימודים יוכל התלמיד לגשת להיבחן על כל החומר הנלמד ובמידה והוא אכן יעבור את המבחן בהצלחה הוא יוכל לקבל את ההסכמה המיוחלת לניהול חופות.

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא עורך חופה וקידושין
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה