כיצד מקבלים אישור לסידור חופה וקידושין?

תוֹכֶן הָעִניָנִים

כולנו יודעים עד כמה משמעותי התפקיד של עורך החופה ומסדר הקידושין. אז נכון שרבים מאתנו רואים את החופה רק מבחוץ ונראה לנו אולי שמדובר בסך הכול במנחה טוב שמנהל את החופה ביד רמה. אז כיצד מקבלים אישור לסידור חופה וקידושין? האמת היא שהמלאכה של מסדר הקידושין ועורך החופה מתחיל עוד הרבה קודם לכן. אז כיצד מקבלים אישור לסידור חופה וקידושין? – לומדים!

לפני החתונה

עורך החופה אמור להכין את בני הזוג לקראת החתונה. זה אומר שלפני הכול הוא צריך לבדוק לעומק את הייחוס של בני הזוג, את העבר שלהם ואת המוצא המדויק שלהם. זאת על מנת לוודא כי בני הזוג אכן יבואו בברית הנישואין כדת משה וישראל.

זה כולל הרבה מאוד פרטים ופרטי פרטים כאשר לעיתים זה ייראה כמעט כמו עבודת בלשות. אך לצורך הקמת הבית היהודי על התשתיות הנכונות, אין מנוס מבירור יסודי של כל הנושא הזה.

לפני החופה

לפני שיוצאים לחופה יש להכין את הכתובה.

מסדר הקידושין אמור לדאוג לכך שהכתובה תהיה כתובה בצורה מדויקת ונכונה. בכתובה אמורים להופיע תאריך הנישואין המדויק, ויש לשים לב לכך שמשהעריב היום התאריך למעשה התחלף.

יש לדייק ולכתוב את השמות של החתן והכלה בצורה מדויקת ולשים לב אם יש יותר משם אחד, הרי שגם זה יהיה כתוב בכתובה.

החתן אמור להבין את תוכנה של הכתובה והרב הוא זה שאמור לעבור איתו על הדברים.

העדים אמורים לחתום על הכתובה והחתן מקיים קנין סודר. רק לאחר שהתהליך הזה מסתיים אפשר יהיה לצאת לחופה.

החופה

ניהול החופה כולל גם כן הרבה ידע הלכתי ומעשי שאמור מסדר הקידושין לדעת.

זה כולל היכרות עם המנהגים השונים של כל העדות, זה כולל את כל הידע הנדרש בנוגע לטבעת הקידושין, זה כולל את ההכנה של העדים וכך גם את הברכות שמברכים תחת החופה על הכוס. עורך החופה צריך לדעת מה לעשות במקרה ומדובר בחופת נידה, שם יש שינויים שונים במהלך החופה.

עורך החופה אמור ללוות את בני הזוג גם לפני החופה, גם במהלכה ולעיתים גם אחריה.

כיצד מקבלים אישור לסידור חופה וקידושין?

אז מי יכול לתפקד במקצוע הזה ולקחת על שכמו את ניהול החופה? לשם כך צריך ללמוד ולקבל הסמכה. רק מי שלמד את הדבר והוסמך לכך יוכל לקבל את התעודה לסידור חופות וקידושין.

ניתן לקבל מידע נוסף בקורס חופה וקידושין

מה לומדים בקורס?

אדם שבא ללמוד את התחום אמור לעבור קורס מקיף ומקצועי שיכלול שורה ארוכה של נושאים. ראשית יש את הנושאים ההלכתיים הרבים מתוך חלקי השולחן ערוך אשר בהם הוא אמור להיות בקי היטב. מעבר לכך יש את הידע הטכני בכל מה שקשור לניהול החופה בפועל, כל זה לצד ידע והתמודדות עם בעיות שונות שעשויות להתעורר במהלך החופה.

רק מי שלמד את כל זה וגם נבחן על ידי הרבנות הראשית, יוכל לצאת לניהול חופות וקידושין.

אולי יעניין אותך קורסים נוספים:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא עורך חופה וקידושין
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה