לימודי מחשב לדתיים

תוֹכֶן הָעִניָנִים

בזמן האחרון, הרבה צעירים דתיים רוצים ללמוד לימודי מחשב בסביבה שהיא שומרת מצוות. תחום המחשבים נהיה מאוד מבוקש בקרב מוסדות הלימוד שמיועדים לציבור הדתי. אותם מוסדות לימוד מציעים לימודי תעודה בתחומים של טכנאות מחשבים, הנדסת תוכנה, תקשורת ואינטרנט, גרפיקה ממוחשבת ועוד. אילו עוד מקצועות יש, מה הם תנאי הקבלה ועוד שאלות רבות כבר יענו לכם.

האם קיים צורך במחשבים חדשים כדי ללמוד מחשב במגזר הדתי או מספיק להשתמש במחשבים מחודשים?

במיוחד עבור הציבור הדתי והחרדי פותח עוד פן של לימודי מדעי המחשב. בכל המכללות אשר מלמדות את האוכלוסייה החרדית או הדתית יש מחשבים חדשים ותוכנות חדשות שיעניקו להם ידע מעשי רב יחד עם הידע העיוני. השילוב בין שני העולמות של הידע הוא חשוב, ועם כל זה יקרה ללא שום התייחסות לאורח החיים של הדתיים, הם לא יוכלו ללמוד כלל וכלל.

אותן מכללות יכולות להחזיק גם מחשבים מחודשים, מכיוון שמדובר במחשבים חדשים שכנראה היה להם פגם ספציפי או משהו בעיצוב לא היה תקין אז הם חזרו למפיל ועברו שיפוץ. אין זה אומר שהם לא יכולים לשמש מוסדות לימוד טכנולוגיים.

אילו לימודי תעודה קיימים בתחום המחשבים לעולם הדתי?

אז כמו שאמרנו, בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים דתיים רוצים לרכוש מקצוע כלשהו על מנת שיוכלו לפרנס את משפחותיהם בכבוד. המקצועות המבוקשים ביותר הם המקצועות שקשורים לעולם המחשבים וזו הסיבה שאותם אנשים דתיים הולכים ללמוד אותם. ישנם מוסדות לימוד שמקיימים מסלולים נפרדים לנשים וגברים וכך הציבור הדתי יכול לצאת וללמוד.

אותם מוסדות לימוד מציעים בין היתר לימודי תעודה של פיתוח תוכנה, של פיתוח חומרה, של מערכות מידע, של רשתות, תקשורת וגם של גרפיקה ממוחשבת. מעבר לכך, בכל אותם המקצועות שהזכרנו, קיים גם לימוד שהוא עיוני וגם התנסות שהיא יותר מעשית בשטח.

שכר הלימוד יהיה יותר נמוך משכר הלימוד שמקובל בשוק וזאת בגלל שקיימת התחשבות לסטודנטים שהם אנשים דתיים הם בדרך כלל בעלי משפחות ברוכות ילדים אבל הם עדיין רוצים ללמוד לימודי מחשב כלשהם. 

מה הם תנאים הקבלה של הדתיים ללימודי מחשב?

גם ללימודי מחשב לדתיים יש תנאי קבלה. לימודי התעודה מקנים להם תעודת הנדסאי. כלומר, ברוב מוסדות הלימוד הם יהיו צריכים להיות בעלי 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות אשר כוללת ציונים עוברים במתמטיקה ובאנגלית ברמה של לפחות 3 יחידות וציון עובר בעברית ברמה של 2 יחידות לימוד.

ברוב הפעמים לאנשים מהעולם הדתי אין בגרות שהיא מלאה. זה קורה בעקבות כך שבתי הספר הדתיים והישיבות מקדישים את זמנם ללימודי תורה ותושב"ע. על פניו, במקרים כאלו הם לא יוכלו להתקבל ללימודי תעודה אלא אם כן יעשו מכינה מסוימת לפני או קורס מיועד במיוחד ללימודים שהם רוצים.

» קורסים תורניים לחרדים ודתיים «

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא לימודים תורניים
מבחני הסמכה לרבנות
איזה מבחנים יש כדי לעבור הסמכה לרבנות

בעולם היהודי, הרב שהוא מורה דעה מגלם את הסמל להנחיית הקהילה היהודית, וכך הוא הגיע להיות גם אחראי להדרכה ההלכתית ולתשובות שונות בנוגע לחי היום-יום. אך האם כל אחד יכול להיות רב? ואילו הכשרות דרושות כדי לקבל את התואר הזה?

קרא עוד »
מחפש כולל ללימוד דיינות
מחפש כולל ללימודי דיינות?

לימודי דיינות הם קורסים ותוכניות לימוד המיועדות לאנשים המעוניינים ללמוד ולהתמקצע בדיני ההלכה היהודית ולשמש כדיינים בבתי הדין הרבניים. לימודי דיינות מכילים מגוון רחב של נושאים הכוללים:

קרא עוד »
רכישת מקצוע לחיים
רכישת מקצוע לחיים

בחירת המקצוע לחיים אינה עניין של מה בכך, קיימים מקצועות רבים שאנשים עוסקים בהם שנים ויש גם מקצועות חדשים רבים. כל אדם צריך להיחשף לכל האפשרויות ולבחור את מה שנראה לו המתאים ביותר.

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה