בדיקת תפילין מחיר

תוֹכֶן הָעִניָנִים

התפילין הם למעשה מוצר המורכב משלושה מרכיבים עיקריים.

  1. פרשיות התפילין – שהם החלק הבסיסי והעיקרי בתפילין והם למעשה חלק שהוא נסתר מהעין כי הוא חבוי ומוטמן בתוך בתי התפילין.
  2. בתי התפילין – יש את שני הבתים, של ראש ושל יד שהם עשויים מעור של בהמה דקה או של בהמה גסה.
  3. רצועת התפילין – הן עשויות בעבודת יד והן קיימות בעוביים שונים.

התפילין הם מוצר שמחזיק מעמד היטב אך זאת רק אם שומרים עליהם כמו שצריך. זה אומר שהתפילין לא נחשפות לשמש קופחת וחמה מידי, שומרים עליהם מפני מגע עם נוזל ומקפידים לקפל אותם בתום ההנחה ומאחסנים אותם בתוך הנרתיק המיועד כשהוא סגור היטב.

בכל זאת, אנחנו יודעים שיש בהחלט מקרים אשר בהם התפילין נפסלות בגלל סיבות שונות.

לא תמיד אנחנו יכולים לדעת שמשהו אכן קרה לתפילין שלנו במיוחד אם מדובר בפסול שבתוך הפרשיות של התפילין. זו הסיבה שחשוב מידי פעם למסור את התפילין לבדיקה אצל מומחה וירא שמים שיבדוק האם אכן התפלין עדיין כשרות וטובות.

כמה זה מחיר בדיקת התפילין?

המחיר של בדיקת תפילין נע בסביבות 150 ₪ לבדיקה. תלוי בבודק וברמת הביקוש שלו.

מה בודקים בתפילין?

כאשר אתם מוסרים את התפילין שלכם לבדיקה (בדיקת תפילין), מה שייבדק זה בראש ובראשונה פרשיות התפילין. הפרשיות יכולות להיבדק גם באמצעים ממוחשבים וגם כמובן על ידי סופר סתם מומחה שיעבור על כל הפרשיות ויבדוק אם כל האותיות שלמות והאם לא נפל כל פגם באחד מהם.

מעבר לכך יבדוק המומחה את בתי התפילין ויראה אם הן מושלמות. בהתאם לצורך הוא ישפץ ויתקן את כל מה שטעון תיקון. אם זו צביעה מחדש ואם זה שיפוץ יסודי יותר של בתי התפילין.

הרצועות אף הן תעבורנה שיפוץ או אפילו תוחלפנה בחדשות כך שהן תהיינה יותר מהודרות ויותר כשרות.

למה חשוב לבדוק את התפילין מידי פעם?

ישנה חשיבות רבה לבדיקה לעיתים תכופות של התפילין. ישנם מנהגים שונים בדבר כאשר מנהג חב"ד הוא להקפיד על בדיקה של התפילין בכל שנה בעקביות. קהילות אחרות לא מקפידות על בדיקה שנתית אך הן כן מורות על בדיקה של אחת לארבע שנים לפחות.

יש כאלה הטוענים שתפילין שנבדקו לפני שהכניסו בהם את הפרשיות יש להם דין חזקה ואין כל צורך לפתוח את הבתים כדי לבדוק. אך מסתבר מתוך השטח שהרבה תפילין נפסלות מסיבות לא ברורות כך שהבדיקה היא ממש לא מיותרת ברבים מאוד מהמקרים.

בכל מקרה תפילין שלא היו בשימוש זמן רב כמו גם תפילין שהתקבלו בירושה, מומלץ מאוד לבודקן לפני שמחליטים להשתמש בהן.

תשובות לשאלות:

כמה בעצם אמורה לעלות הבדיקה?

הבדיקה לרוב היא לא ממש יקרה כאשר המחיר תלוי גם בתיקונים שייעשו. המחיר באופן כללי עומד על אזור של 150 ₪ פחות או יותר כאשר תיקונים מיוחדים עשויים להעלות את המחיר.

כל כמה זמן צריך לבדוק את התפילין?

אין חובה לבדוק את התפילין, מפני שאנו סבורים ששום דבר לא יכול להשתבש בפנים. אך מומלץ לשלוח את התפילין לבדיקה אחת לכמה שנים.

קיבלתי תפילין בירושה – כדאי לבדוק אותם?

תפילין שתקבלו בירושה יכול להיות מאוד שעבר עליהם הרבה זמן ולכן מומלץ לבדוק אותם באפשרות הראשונה.

חשבת לעסוק במקצוע קודש של בדיקה ושיפוץ התפילין? אנו מזמינים אותך לקרוא על הקורס שלנו – קורס שיפוץ תפילין

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא תפילין
עד מתי מותר להניח תפילין
עד מתי באמת מותר להניח תפילין במהלך היום

במאמר זה נעסוק בהבנת זמני הנחת תפילין על פי ההלכה, מעלות השחר ועד שקיעת החמה. נבחן את ההלכות המפורטות בשולחן ערוך, הטעמים מאחורי האיסור להניח תפילין בלילה, וכיצד הזמנים הללו משתנים בהתאם למיקום ולעונות השנה. המאמר יספק הדרכה למתפללים על כיצד לשמור על המצווה בכבוד, ויתן טיפים לשמירה על קדושת התפילין. מטרת המאמר היא להעשיר את הידע ההלכתי ולעזור למבקשים להניח תפילין לקיים את המצווה בצורה הטובה ביותר.

קרא עוד »
מפעל לייצור תפילין
איפה יש מפעל לייצור תפילין? רשימת המפעלים המובילים

מפעלי הייצור של תפילין מתמחים בייצור מגוון של תפילין, כולל תפילין של ראש, תפילין של זרוע ותפילין של ראש וזרוע. התפילין עשויים מעור בקר טהור ומכילים קלף כתוב בידי סופר סמוך. תוכן הקלף ואופן כתיבתו נמצאים בהתאם להלכות היהודיות המסורתיות.

קרא עוד »
צביעת רצועות תפילין עשה זאת בעצמך
צביעת רצועות תפילין עשה זאת בעצמך

הרבה אנשים בוחרים לצבוע את רצועות התפילין בעצמם, וזה משמש גם כחלק מהקשר המיוחד והאינטימי שהם מתקיימים עם התפילין. צביעת רצועות התפילין יכולה להיות חוויה מרגשת ומשמעותית, ובזמן הצביעה ניתן להתפלל ולהתרכז בקדושת התפילין ובמצוות המתקיימת במעשה זה.

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה