מהי עבודתו המעשית של משגיח כשרות במסעדה

תוֹכֶן הָעִניָנִים

עוד ועוד מסעדות היום מבינות שנתח גדול מהשוק שלהן נמצא בקרב שומרי הכשרות. משגיח כשרות במסעדה הוא מי שתפקידו להגיע מטעם הרבנות הראשית. ולתת את האישור הרשמי שיקבע האם מדובר על מקום שומר כשרות על פי ההלכה או לא. העבודה של משגיח כשרות במסעדה היא עבודת קודש. ומי שעובדים בתחום הם מי שזוכים לשמור על כלל הסועדים. כדי שלא יאכלו אוכל לא כשר כדת וכדין. 

למה כל כך הרבה מסעדות פונות לקהל שומר כשרות ? 

אנחנו נמצאים בעידן מעניין. בעבר, שומרי הכשרות לא היו מי שרואים בהם ציבור המעוניין לטעום וליהנות מאוכל עשיר וטעים. שכן בארץ בכלל ובקרב הציבור הדתי והמסורתי בפרט, לא הייתה מודעות גדולה לעולם הקולינרי החדש. אבל היום, בזכות תוכניות הבישול בטלוויזיה ובזכות המודעות ההולכת וגוברת בעולם בכלל. אנחנו רואים עוד ועוד אנשים, שומרי מסורת. המעוניינים לאכול אוכל טוב וגם, כמובן, מוכנים לשלם עליו כסף מלא. 

איך נראה יום העבודה של משגיח כשרות 

כל מסעדה כשרה, כדי שזו תוכל לקבל את תעודת הכשרות הנכספת. מחויבת על פי חוק לפנות ללשכה של הרבנות הראשית באזור בו היא ממוקמת. כלומר, יש מועצות אזוריות ולכל אחת מהן משגיח כשרות מטעמה. הסיבה לשיטה הזו נעוצה ברעיון כי בכל אזור ואזור נמצאים מי שמכירים את בעלי המסעדה ונמצאים בסמיכות אליה. כך, הבדיקה יכולה להיות אפקטיבית יותר, יעילה יותר. וכזו שתבטיח כי אכן, כל מה שייעשה בתחומי המסעדה ייעשה כדת וכדין. 

אחת לפרק זמן קבוע מראש, מגיע משגיח הכשרות למסעדה בזמן שהוסכם עליו עם בעל המסעדה. משגיח הכשרות מוודא שכל מה שנעשה במטבח נעשה כדת וכדין. החל מהפרדה של העלים בשל איסור בורר. וכלה בבחינה של הכלים, לראות שאין ערבוב של חלב עם בשר. 

בדרך כלל, משגיח כשרות מקבל כמה בתי עסק. באזור מסוים בהם הוא צריך לבצע את העבודה שלו. לעיתים העבודה פשוטה יותר. ובמקרים אחרים, על משגיח הכשרות להדריך את העובדים במקום בכללים, בחוקים ובמצוות. 

מעניין אתכם ללמוד להיות משגיחי כשרות? עברו לעמוד הקורס שלנו » קורס משגיח כשרות

למצוא מסעדה כשרה במרכז היום זה כבר לא 'נס משמיים' 

בעבר, למצוא מסעדה כשרה באזור המרכז זה היה ממש בבחינת נס גלוי. היום, מדובר על תופעה שכיחה הרבה יותר וטוב שכך. כל מי שמעוניין למצוא מסעדה כשרה באזור המרכז. כזו המגישה אוכל ברמה גבוהה, יודע שיש לו שלל אפשרויות ואופציות שבעבר לא היו קיימות בכלל. 

זה מדהים לראות איך התנועה הזו, התנועה של שומרי הכשרות. המעוניינים ליהנות מארוחה טובה, מבילוי של בני זוג האחד עם השני ושל חברים ביחד. הפכו את בעלי העסקים בתחום המסעדנות למי שמעוניינים לקבל את ההשגחה של משגיח הכשרות. כדי להבטיח כי ציבור שומרי המסורת אכן יגיע לטעום אוכל נפלא. 

משגיח כשרות
משגיח כשרות במסעדה

אולי יעניין אתכם לקרוא:

לומדים אקדמיה תורנית
לומדים אקדמיה תורנית
כל המידע באתר נכתב ע"י צוות האתר של מכללת 'לומדים'. המרכז המקצועי בכל רחבי הארץ לקורסים והכשרות לחרדים וגם לדתיים בכל מקצועות הקודש.
WhatsApp
Telegram
Email
Facebook
מידע נוסף בנושא משגיח כשרות
משרות של משגיח כשרות
איך למצוא משרות של משגיח כשרות?

אחת הדרכים למצוא משגיח כשר היא לפנות לאיגודי משגיחים כמו איגוד המשגיחים הכשרים בישראל. האיגוד יוכל לספק מידע רלוונטי על משגיחים כשרים ויכול להמליץ על מנהלים כשרים המתאימים לצרכים שלך.

קרא עוד »
חליבת פרה בשבת
השגחת כשרות על חליבה בשבת

סוגיית החליבה בשבת היא סוגיה רחבה ומורכבת ומעורבים בה שיקולים רבים. במאמר זה נסביר בקצרה על איסור חליבה בשבת, נסביר מהם התנאים והדרכים להתיר פעולה זו ועוד…

קרא עוד »
קורסים מבוקשים
גלה את הדרך להפוך לסופר סת"ם מוסמך ב-4 חודשים בלבד. הצטרף לקורס סופר סתם וקבל הכשרה מקצועית וייחודית ע״י רבנים וסופרים מומחים, עם דגש על מיומנויות ופרקטיקה לכתיבת מזוזות, תפילין וספרי תורה. הצטרף עכשיו והתחל את מסעך להיות סופר סת"ם ברמה הגבוהה ביותר.
כלי נגישות
שנה טובה